آرینپور، یحیی. (1357) از صبا تا نیما. ج 2. تهران: چاپخانهی سپهر.
بیدل دهلوی. (1386) گزیدهی غزلیات بیدل. بهکوشش محمدکاظم کاظمی، تهران: عرفان.
پورنامداریان، تقی. (1377) خانهام ابری است: شعر نیما از سنت تا تجدد. تهران: سروش.
حقجو، سیاوش. (1390) «سبک هندی و استعارهی ایهامی کنایه». بهار ادب، سال 4، شمارهی 1، صص 79-96.
حقجو، سیاوش؛ میرداررضایی، مصطفی. (1393) «گونهای کنایهی آمیغی در غزل صائب».
فنون ادبی، سال ششم، شمارهی 2، صص 69-84.
https://doi.org/20.1001.1.20088027.1393.6.2.8.0
ریختهگران، محمدرضا. (1389) پدیدارشناسی، هنر، مدرنیته. تهران: ساقی.
صائب تبریزی. (1371) دیوان. بهکوشش محمد قهرمان، تهران: علمی و فرهنگی.
غلامی، مجاهد. (1396) «رویکردهای شعر معاصر به سبک هندی». فنون ادبی، سال 9، شمارهی 3، صص 79-92.
فتوحی، محمود. (1395) بلاغت تصویر. تهران: سخن.
فلاحی، زیبا. (1387) «نیما و سبک هندی؛ چالش یا آشتی». زبان و ادب، دورهی 12، شمارهی 37، صص 107-133.
کیانوش، محمود. (1389) رمزها و رازهای نیما یوشیج. تهران: قطره.
مسعودی، مجتبی (1373) میتراود مهتاب: یادمان نیما یوشیج. تهران: ارغنون.
میرداررضایی، مصطفی. (1397) فرآیند تکوین و تکامل تصویر از سبک خراسانی تا سبک عراقی با تکیه بر شگردهای ترکیبی. پایاننامهی دکتری دانشگاه مازندران.
ـــــــــــــــــــــ. (1399). «استعاره به توان دو در گونهای هنرسازهی ترکیبی». زیباییشناسی ادبی، دورهی 11، شمارهی 45، صص 67-94. https://journals.iau.ir/article_679727.html
یوشیج، نیما. (1385) دربارهی هنر و شعر و شاعری. بهکوشش سیروس طاهباز، تهران: نگاه.
ـــــــــــ. (1388) مجموعهی کامل اشعار نیما یوشیج. بهکوشش سیروس طاهباز، تهران: نگاه.
Spiegelberg, H. (1978). The phenomenological movement: A historical introduction. The Hague, Netherlands: Martinus Nijhoff.