أحمدي، پروین. (1390). طراحی و سازماندهی محتوای برنامه درسی: رویکرد بین رشته ای در برنامه درسی تلفیقی. تهران: آییژ.
أدیب نیا، اسد. (1381). «بررسی محتوای کتاب ریاضی سال چهارم دبستان از نظر معلمان». فصلنامه نوآوریهای آموزشی. سال اول. شماره دو. ص 53-76.
رئیس دانا، فرخ لقا. (1374). «تحقیق و بررسی محتوای برنامه درسی ریاضی دوره راهنمایی تحصیلی». فصلنامه تعلیم وتربیت. شماره 42-41. ص 86-107.
فتحی واجارگاه، کوروش.(1398). اصول برنامه ریزی درسی. تهران: فوژان.
فرادی، یحیی (1392). بررسی محتوای کتابهای دوره ابتدایی بر اساس طبقه بندی هدفهای آموزشی در حیطه شناختی. پایان نامه کارشناسی ارشد. تهران: دانشگاه تربیت معلم.
فرنودیان، فرج اله. (1378). عوامل موثر در تعیین محتوا وحجم کتب درسی تعلیمات اجتماعی دوره راهنمایی. پایان نامه کارشناسی ارشد. تهران: دانشگاه تربیت معلم.
کدیور، پروین. (1386). روانشناسی تربیتی. تهران: انتشارات سمت.
کلدوی، علی. (1378). ارزیابی محتوای کتاب ریاضی دوم راهنمایی از دیدگاه دبیران ریاضی زاهدان بر اساس مطالعات تیمز.  پایان نامه کارشناسی ارشد. تهران: دانشگاه تربیت مدرّس.
محسن پور، بهرام. (1384). مبانی برنامه ریزی آموزشی. تهران: انتشارات سمت.
ملكي، حسن. (1393). برنامه ريزي درسي (راهنمای عمل). تهران: انتشارات سمت.
موسي پور، نعمت اله. (1385). مباني برنامه ريزی آموزش متوسطه. تهران: انتشارات آستان قدس رضوی.
مهرمحمدی، محمود. (1387). «الگوهای طراحی برنامه درسی». فصل نامه تعلیم وتربیت. شماره های 3و4. ص 10-22.
میرزابیجی،محمدعلی. (1375). 
ارائه چهارچوب نظری در خصوص تعیین اصول ومعیارهای انتخاب محتوا وتجربیات یادگیری در برنامه درسی مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی.  پایان نامه دکتری. تهران: دانشگاه تربیت معلم.
Leonard,J.P. (2015). »Some Reflections on the Meaning of Sequence«In V.E.Herrick and R.W.Tyler,Toward Improved Curriculum Theory.Sup.Educ.Mono.No 71 Univ.of Chicago Prese. ch.7
Smith.B.O. Stanly,OW. And Shores,J.H. (2017). Fundamentals of Curriculum Development. World Book.
Bloom,B.S. (2016).»  Ideas,Problems and Methods of Inquiry«In National Socity for the Study of Education,Integration of Educational Experiences.Fifty seventh Yearbook.Univ.of Chicago press.