قرآن کریم. (1385). ترجمهی مهدی الهی قمشهای، قم: مرکز چاپ و نشر قرآن کریم.
ابن ابیالحدید. (1394). نهجالبلاغه. ترجمهی سیدعلی موسوی گرمارودی، قم: کتابخانه عمومی آیتالله مرعشی نجفی.
ابن بابویه، محمدبنعلی. (۱۳۸۹) التوحید. ترجمهی یعقوب جعفری، قم: نسیم کوثر.
باغگلی، حسین. (۱۳۹۲). مطالعهی انتقادی تربیت معنوی در دنیای معاصر: مقایسهی معنویتهای دینی و نوپدید در عرصهی تربیت.پایاننامهی دکتری دانشگاه فردوسی مشهد.
باهنر، ناصر. (1387). آموزش مفاهیم دینی همگام با روانشناسی رشد. تهران: شرکت چاپ و نشر بینالملل.
پاینده، ابوالقاسم. (۱۳۸۲). نهجالفصاحه؛ مجموعه کلمات قصار حضرت رسول (ص). تهران: دنیای دانش.
حمیلی، پروین. (1393). بررسی درونمایههای دینی در ادبیات کودک انتشارات دههی هشتاد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان. پایاننامهی کارشناسیارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه.
ذوالفقاری، اعظم؛ فروزانفر، فرانک. (۱۳۹۳). «آیههای کودکانه؛ بررسی آموزش مفاهیم خداشناسی به کودکان در آثار کلر ژوبرت با تأکید بر چهار داستان خاص». نقد کتاب کودک و نوجوان، شمارهی۳، صص ۲۶۵-۲۷۸.
زارع، فاطمه. (1394). بررسی آسیبشناسانانهی شگردهای خداشناسی در ادبیات کودک دههی هشتاد. پایاننامهی کارشناسیارشد دانشگاه شیراز.
ژوبرت، کلر. (۱۳۸۴). در جستوجوی خدا. تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
ــــــــــــ.. (۱۳۸۵). غصهی مارمولک سبز کوچولو. تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
ــــــــــــ . (۱۳۸۷). کلوچههای خدا. تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
ــــــــــــ.. (۱۳۸۸). خداحافظ راکون پیر. تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
سیوطی، عبدالرحمنبن ابوبکر. (۱۴۲۹ق). الجامعالصغیر. ج۲، بیروت: دارالفکر للطباعه و النشر و التوزیع.
صالحیفر، نسیم. (1390). تحلیل اندیشههای اسلامی در ادبیات داستانی کودک و نوجوان 1300-1357. پایاننامهی کارشناسیارشد دانشگاه بوعلی سینا.
قیومی، سمیرا؛ جلاییفر، زهرا. (۱۳۹۶). «ظرفیت بازنویسی متون عرفانی به منظور رشد معنوی کودکان باتوجهبه نظریهی آگاهی ارتباطی».
نهمین همایش ملی پژوهشهای زبان و ادبیات فارسی، بیرجند،
https://civilica.com/doc/829392
_______________________ . (۱۳۹۶). «معنویت در شعر کودک بر اساس نظریهی آگاهی ارتباطی». زلال معنویت: چکیده مقالات همایش ملی ادبیات کودک و نوجوان و معنویت، مشهد.
کلینی، محمدبن یعقوب. (1369) الکافی. ترجمهی سیدجواد مصطفوی، ج6، تهران: کتابفروشی علمیه اسلامیه.
مجلسی، محمدباقر. (۱۴۰۴ق). بحارالانوار. ج۷۴، بیروت: دارالفکر.
محمدی، محمدهادی. (۱۳۷۸). روششناسی نقد ادبیات کودکان. تهران: مؤلف.
مغنیه، محمدجواد. (۱۳۸۲).
رویکردی دوباره به اسلام. ترجمهی علیرضا اسماعیل آبادی، مشهد: بهنشر.
Bigger, S. (2008). “Secular spiritual education?”. e-journal of the British Education Studies Association, 1(1), 60-70.
Bosacki, S. L. (2002). “Spirituality and self in preadolescents: Implications for a connected curriculum”. Journal of Beliefs and Values, 23 (1), 55 - 67.
Engel, G.L. (1977). “The need for a new medical model: A challenge for biomedicine”. Science, 196, 129–136.
ـــــــــــــــ (1978). “The biopsychosocial model and the education of health professionals”. Ann. N. Y. Acad. Sci. 1978, 310, 169–187.
Halstead, J. M. & Waite, S. (2001). “Nurturing the spiritual in children’s sexual Development”. International Journal of Children’s Spirituality, 6 (2), 185 - 206.
Hay, David & Nye, Rebecca (1996) "Identifying Children's Spirituality: How Do You Start Without a Starting Point?", British Journal of Religious Education, 18:3, 144-154
ـــــــــــــــــــــ. (2006). The Spirit of the Child. London and Philadelphia: Jessica Kingsley Publishers
Hunt, Peter. (2009). "Children’s literature and childhood", in An introduction to childhood studies. P50-69. Edited by Mary Jane Kehily. New York: Open University Press
Koenig, H. G. (2011). Spirituality & health research: Methods, measurement, statistics & resources. West Conshohocken, PA, USA: Templeton Press.
Nye, Rebecca. (1998). Psychological perspectives on children's spirituality. PhD thesis, University of Nottingham.
Schweitzer, Friedrich. (2006). "Differences Between Religion and Spirituality in Children and Adolescents" in Encyclopedia of Religious and Spiritual Development. P119-122. edited by Elizabeth M. Dowling, W. George Scarlett. London and New York: Sage Publication.
Sulmasy, D.P. A Biopsychosocial-Spiritual Model for the Care of Patients at the End of Life. Gerontologist, 2002, 42, 24–33.
Thomas, Trudelle. (2006). "Literature, Children’s" in Encyclopedia of Religious and Spiritual Development. P262-265. Edited by Elizabeth M. Dowling, W. George Scarlett. London and New York: Sage Publication.
Trousdale, Ann M. (2004). “Black and white fire: the interplay of stories,imagination and children's spirituality”, International Journal of Children's Spirituality, 9:2, 177-188
ـــــــــــــــــــــ. (2005). “Intersections of spirituality, religion and gender”, in children’s literature, International Journal of Children's Spirituality, 10:1, 61-79
Wenman, T. (2001). “Reporting the spiritual in primary schools”. International Journal of Children’s Spirituality, 6 (3), 311 - 324.