بحرانی، محمود (1396). مروری بر پژوهشهای تحلیل محتوای کتابهای درسی در ایران. مجله علمی رویکردهای پژوهشی در علوم اجتماعی. شماره 12، 209-231.
حسنمرادی، نرگس (1399). تحلیل محتوای کتاب درسی. تهران: آییژ.
رحمانی، إسحق و أعظمی نجاد، وحید (1396/1439). تحليل محتوی كتاب اللغة العربية للصف الثامن في إيران علی أساس معايير اختيار و تنظيم المحتوی الدراسي من وجهة نظر المعلمين في مدينة ياسوج. دراسات في تعليم اللغة العربية و تعلمها مجلة دولية علمية محكمة نصف سنوية. السنة الثانية، العدد الثالث، خريف و شتاء. 11-36.
رسولی، مهستی و زهرا امیرآشتیانی(1400). تحلیل محتوا با رویکرد کتب درسی. تهران: جامعه شناسان.
فتحی واجارگاه، کوروش (1393). اصول برنامهریزی درسی. تهران: انتشارات ایران زمین.
کوهینژاد، علی و طوبی کوهگرد (1395). تحلیل محتوا با رویکرد کتب درسی. قاین: انتشارات اکبرزاده.
مروتی سیبنی، مهسا، درویش متولی، هما، مروتی سیبنی، زهرا و کیپور، سمیه (1400). تحلیل محتوای زیستشناسی پایه یازدهم (1399- 1400) به روش رومی. فصلنامه پویش در آموزش علوم پایه.دوره7. شماره 23. 102-124.
معروفی، یحیی و محمدرضا یوسفزاده (1397). تحلیل محتوا در علوم انسانی (با تاکید بر تحلیل محتوای کتابهای درسی). همدان: انتشارات دانشجو.
نوریان، محمد (1381). راهنمای عملی: تحلیل محتوای رسانههای آموزشی. تهران: انتشارات آموزش امیر.
نوریان، محمد (1394). روشهای ارزشیابی کتابهای درسی با تأکید بر تحلیل محتوای کمّی و کیفی. تهران: انتشارات شورا.
نیکنفس، سعید و علیآبادی، خدیجه (1392). نقش تحلیل محتوا در فرآیند آموزش و طراحی کتابهای درسی.
مجله جهانی رسانه – نسخه فارسی. دوره 8، شماره2، 124-150.
Arabic Book, Quran Language 1(10)th Grade, Second Cycle of Secondary Education, Seventh Edition 1401.
Arabic Book, Quran Language 2(11)th Grade, Second Cycle of Secondary Education, Sixth Edition 1401.
Bahrani, Mahmoud (2016) A review of the content analysis researches of textbooks in Iran. Scientific Journal of Research Approaches in Social Sciences. No 12, 209-231.
Fathi Vajargah, Korosh (2013) Principles of Curriculum Planning. Tehran: Iran Zamin Publications
Hassan Moradi, Narges (2019). Textbook content analysis. Tehran: Aizh.
Kuhinejad, Ali and Tooba Koohgerd (2016) Content Analysis with Textbook Approach. Qaen: Akbarzadeh Publications
Marouf, Yahya and Mohammadreza Yousefzadeh (2018). Content Analysis in the Humanities with Emphasis on Textbook Content Analysis). Hamedan: Daneshjoo Publishing.
Morvati Sibani, Mahsa, Darvish Metwally, Homa, Marvati Sibani, Zahra and Kaypour, Somayeh (2017) Content Analysis of Biology, 11th Grade (2018) (2019) by Roman Method. Quarterly Journal of Progress in Basic Science Education. Volume 7 Issue 23. 102-124.
Nik-Nafs, Saeed and Ali-Abadi, Khadija (2013) The Role of Content Analysis in the Education Process and Textbook Design. World Journal of Media - Persian Edition. Volume 8 Issue 2, 124-150
Noorian, Mohammad (2002) Practical Guide: Content Analysis of Educational Media. Tehran: Amir Education Publishing.
Noorian, Mohammad (2015) Methods for Evaluating Textbooks with Emphasis on Quantitative and Qualitative Content Analysis. Tehran: Shura Publishing.
Rahmani, Ishaq and Azami Nejad, Vahid1396/1439 Analysis of the content of the Arabic language book for the eighth grade in Iran based on the selection criteria and the organization of the academic content from the point of view of the teachers in Yasouj city. Studies in the teaching of the Arabic language and its learning Second year, number three, autumn and winter 11-36.
Rasouli, Mehsti and Zahra Amirashtiani (1400) Content analysis with the approach of textbooks. Tehran: Sociologists
Romey, D. W. (1968) Inquiry Techniques for Teaching Science. Prentice-Hall, International Inc, Englewood Cliffs, New Jersey. USA
Romey, D. W. (1968). Inquiry Techniques for Teaching Science. Prentice-Hall, International Inc, Englewood Cliffs, New Jersey. USA.
Whitaker, B.K. Dyer, J .E.(2000). Identifying sources of bias in agricultural news reporting Journal of Agricultural, 41 (3).
Whitaker, B.K. Dyer, J.E . (2000) Identifying Sources of Bias in Agricultural News Reporting Journal of Agricultural.