افشارمهاجر، کامران. (1393). تحلیل آثار گرافیکی. تهران: فاطمی.
امبروز، گوین و هریس، پل. (1396). اصول پایهی طراحی گرافیک. ترجمهی شروین شهامیپور، تهران: نظر.
بایر، هربرت. (1399). «دربارهی تایپوگرافی» در تئوریهای طراحی گرافیک. بهکوشش هلن آرمسترانگ، ترجمهی مرجان زاهدی، تهران: مشکی.
مککوی، کاترین و فری، دیوید. (1399). «تایپوگرافی بهمثابهی گفتمان» در تئوریهای طراحی گرافیک. بهکوشش هلن آرمسترانگ، ترجمهی مرجان زاهدی، تهران: مشکی.
برکن، آلکساندرا. (1398). اهریمن در آینه. ترجمهی علی مصلححیدرزاده، تهران: پرتقال.
بریتین، بیل (1398). برآورندهی آرزو. با تصویرگری اندرو گلاس، ترجمهی ناهید قهرمانی، تهران: چشمه.
بوش، پسودانیموس. (1398). اسم این کتاب راز است. ترجمهی مرجان حمیدی، تهران: پرتقال.
چارئی، عبدالرضا. (1398). خلاقیت در تایپوگرافی. تهران: فرهنگسرای میردشتی.
حسنی، پیمان. (1394). تایپوگرافی، سبکها و اصطلاحات. تهران: ساکو.
حسنین، محمدعلی. (1393). سریعتر از نور. تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
خلیلی، سپیده. (1381). گمشده. با تصویرگری سودابه شیران، تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
دالوند، رضا (1387). خوانش صفحه بدون قرائت متن. تهران: دفتر مطالعات و توسعهی رسانهها.
دمیرچیلو، هدی و سجودی، فرزان. (1390). «تحلیل نشانهشناختی در تایپوگرافی فارسی». کتاب ماه هنر، شمارهی 152، صص90-101.
دنی، ریچارد. (1397). کتابخانهی ارواح. ترجمهی مشهود غفارکنی، تهران: پرتقال.
رضوی، سیدهطاهره. (1397). نقش تایپوگرافی در طراحی جلد کتاب کودکان گروه سنی ب. پایاننامهی مقطع کارشناسی ارشد رشتهی گرافیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد.
زنجانبر، امیرحسین. (1401). «کارکرد بلاغیروایی تصویر در ادبیات کودک». مبانی نظری هنرهای تجسمی، دورهی 7، شمارهی2. صص86-108. Http://doi.org/10.22051/JTPVA.2022.37251.1332
ــــــــــــــــــ. (1402الف). «ردهبندی فرمالیستی سیمامعنایی در تایپوگرافی عناوین کتابهای تصویری کودک». گرافیک و نقاشی. دورهی6. شمارهی11. صص 120-133. Http://doi.org/10.22051/PGR.2024.45973.1240
ــــــــــــــــــ. (1402ب). «برهمکنش دو وجه خوانداری و دیداری عناوین تایپوگرافیک در تیتراژ و پوستر هفت فیلم کودک و نوجوان، براساس نظریهی اسکات-نیکولایوا». نامهی هنرهای نمایشی و موسیقی، دورهی14، شمارهی32، صص 129-144. Http://doi.org/10.30480/DAM.2024.5160.1861
سنجارون، زینب. (1402). تموج. قم: معارف.
شهری، شراره. (1397). مطالعهی تایپوگرافی بهمثابهی تصویر در طراحی جلد کتابهای دههی هشتاد شمسی. پایاننامهی مقطع کارشناسی ارشد ارتباط تصویری دانشگاه هنر.
طالبزاده، رضوان. (1393). بررسی نامنوشتههای کتابهای انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان. پایاننامهی کارشناسی ارشد دانشکدهی پردیس البرز وابستهبه دانشگاه تهران.
کارلسون، ناتالیسویج. (1387). خانوادهی زیر پل. با تصویرگری گارث ویلیامز، ترجمهی گلی ترقی، تهران: امیرکبیر.
لندی، درک. (1402). کارآگاه اسکلت: یک شارلاتان دوستداشتنی. ترجمهی امیرحسین دانشورکیان، تهران: پرتقال.
مثقالی، فرشید. (1396). تایپوگرافی. تهران: نظر.
معنویراد، میترا و مرسلیتوحیدی، فاطمه. (1396). چالشهای طراحی جلد کتاب دههی اخیر در ایران. تهران: مرکب سفید.
موللیهانت، لیندا. (1398). ماهی روی درخت. ترجمهی مرضیه ورشوساز، تهران: پرتقال.
نوبل، جولیا. (1399). خنجر و صلیب. ترجمهی شبنم حاتمی، تهران: پرتقال.
نیلسون، جنیفر. ای. (1403). یک شب فاصله. ترجمهی عادله قلیپور، تهران: پرتقال.
واتر، مگیاستیف. (1401). مسابقات برج عقرب. ترجمهی رباب پورعسگر، تهران: باژ.
وایت، الکس. (1393). تأملی در طراحی حروف، ایدئولوژی کاربردی در تایپوگرافی. ترجمهی عاطفه متقی، تهران: هنر نو.
وبستر، جین. (1398). بابالنگدراز. ترجمهی میمنت دانا، تهران: انسان برتر.
هایاسمیت، سایرس. (1395). درون پاراگراف چه میگذرد؟. ترجمهی فرزانه آریننژاد، تهران: مشکی.
هری، پیپ. (1402). موج کوچولو. ترجمهی حشمتسادات میرعابدینی، تهران: چشمه.
هیلنر، ماتیاس. (1395). تایپوگرافی مجازی. ترجمهی جمشید آراسته، تهران: آبان.