امیریخراسانی، احمد و نگین صدریزاده. (1397). «بررسی تحول مخاطب در ادبیات پایداری کودک و نوجوان براساس نظریهی خوانندهی نهفته ایدن چمبرز». ادبیات پایداری، سال 10، شمارهی 18، 25-52.
چمبرز، ایدن. (1388). خوانندهی درونمتن: دیگرخوانیهای ناگزیر، ترجمهی مرتضی خسرونژاد، تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
حقیقتپناه، آزاده و همکاران. (1397). «اثربخشی کاربرد بازیهای رایانهای بر خلاقیت و ادراک فضایی کودکان پیشدبستانی». اندیشههای نوین تربیتی، س 15، ش3، 229-256.
صالحی، پیمان و همکاران. (1395). «بررسی خوانندهی نهفته در داستانهای کودکانهی زکریا تامر براساس نظریهی ایدن چمبرز». لسان مبین، سال 8، شمارهی 26، 45-71.
میرزایی، جعفر و همکاران. (1395). «جلوهی نظریه در آثار نظریهپرداز: بررسی خوانندهی درون متن در بازی محبت اثر ایدن چمبرز». نقد ادبی، سال9، شمارهی46، 166-186.
مرادی، احمد و همکاران. (1399). «اثربخشی آموزش خلاقیت بر مهارت حل مسأله و مقایسه با روش بازی در کودکان پیشدبستانی». علوم روانشناختی، 19 (85)، 57-69.
منطقی، مرتضی. (1386). راهنمای والدین در استفادهی فرزندان از فناوریهای ارتباطی جدید: بازیهای ویدئویی-رایانهای، تهران: عابد.
Broström, S. (2002). Children tell stories. European Early Childhood Education Research Journal, 10(1), 85–97.
Care, E., Scoular, C., & Griffin, P. (2016). Assessment of collaborative problem-solving in education environments. Applied Measurement in Education, 29(4), 250-264.
Chambers, A (1985). The Reader in the book. Booktalk, Occational Writing on Literature and Children. Bodley Head. PP. 34 58.
Chambers, A (2011). Kissing Game. New York: Random House.
Chambers. A (1977). The reader in the Text, in P. Hunt (Ed). Childrens Literature: The Development of Criticism (PP. 91-114). London: Routledge.
Holloway, D., Green, L., (2016). The Internet of toys. Commun. Res. Practice 2 (4), 506–519
Hsieh, M.; Lee, J. AR Marker Capacity Increasing for Kindergarten English Learning. Lecture Notes Eng. Comput. Sci. (2008), 2168, 663–666.
Johnson, J.E.; Christie, J.F. Play and Digital Media, Computers in the Schools: Interdisciplinary Journal of Practice. Theory Appl. Res. (2009), 26, 284–289. [CrossRef]
Kara, N., Aydin, C. C., & Cagiltay, K. (2013). Investigating the activities of children toward a smart storytelling toy. Journal of Educational Technology & Society, 16(1), 28-43.
Loizou, E., Kyriakides, E., & Hadjicharalambous, M. (2011). Constructing stories in kindergarten: Children's knowledge of genre. European Early Childhood Education Research Journal, 19(1), 63–77.
Manches, A., & Plowman, L. (2021). Smart toys and children’s understanding of personal data. International Journal of Child-Computer Interaction, 30, 100333.
Richey, R.C., Klein, J.D., (2008). Research on design and development, in: Spector, J.M., Merrill, M.D., van Merrienboer, J., Driscoll, M.P., (Eds.), Handbook of Research on Educational Communications and Technology, Routledge, New York, pp748–757.
Ryokai, K., Vaucelle, C., & Cassell, J. (2003). Virtual peers as partners in storytelling and literacy learning. Journal of Computer Assisted Learning, 19(2), 195–208
Ryokai, K., & Cassell, J. (1999). Computer support for children's collaborative fantasy play and storytelling. In Proceedings of Computer Support for Collaborative Learning, 1999 (ed. C. Hoadley), 510–517. Lawrence Erlbaum, Hillsdale, NJ.
Reynaldo,C., Christian, R., Hosea, H., & Gunawan, A.A. (2021). Using video games to im[prove capabilities in decision making and cognitive skill: A literature review. Procedia Computer Science, 179, 211-221.
Silver, C. (2004). The Birth of City Planning in the United States, 1840–1917: Peterson, Jon A.: Baltimore: Johns Hopkins University Press, 431 pp., Publication Date: August 2003.
Sugimoto, M. (2011). A mobile mixed-reality environment for children's storytelling using a handheld projector and a robot. IEEE Transactions on Learning Technologies, 4(3), 249–260.
Tamura, Y., Shiomi, M., Kimoto, M., Iio, T., Shimohara, K., & Hagita, N. (2021). Robots as an interactive-social medium in storytelling to multiple children. Interaction Studies, 22(1), 110-140.
Vaucelle, C.; Jehan, T. Dolltalk: A Computational Toy to Enhance Children’s Creativity; Association for Computing Machinery: New York, NY, USA, (2002); pp. 776–777
Zhang, Z., Xu, Y., Wang, Y., Yao, B., Ritchie, D., Wu, T., ... & Li, T. J. J. (2022, April). Storybuddy: A human-ai collaborative chatbot for parent-child interactive storytelling with flexible parental involvement. In Proceedings of the 2022 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems, pp. 1-21.
Yilmaz., E., & Griffiths, M. D. (2023). Children’s social problem-solving skills in playing videogames and traditional games: A systematic review. Education and Information Technologies, 28(9), 679-712.