احمدیان، زهرا (1400). «تاثیر آموزش مهارت خودآگاهی و تنظیم هیجان بر انگیزش پیشرفت و شادکامی تحصیلی در دانش آموزان دوره متوسطه دوم شهر قم». پیشرفتهای نوین در روانشناسی علوم تربیتی و اموزش و پرورش. شماره 4. ص 85-98.
اکبری افضل بلوط بنگان(1393). «رابطه ساده و چندگانه خودكارآمدي، اهداف پيشرفت و انگيزه پيشرفت درپيش بيني پيشرفت تحصيلي دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي سمنان». مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. شماره 9. ص 796-805.
حسن زاده، ر. (۱۳۸۱). رابطه بین انگیزش (درونی - بیرونی) و منبع کنترل (درونی – بیرونی) و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. فصلنامه روان شناسی آموزشی. العدد ۱(۲)، ص ۱۱۹-۱۰۷
حیدریان، معصومه سلیمی نوشین(1400) «اثر بخشی رویکرد گروه درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی بر خودکارآمدی تحصیلی، انگیزش پیشرفت و راهبردهای مقابله با استرس در دانش آموزان». مجله رهبری اموزشی کاربرد. شماره 2 . ص 27-36.
زارعی، میکائیل و حاجیلو وحید(1394). «هوش معنوي از نگاه اسلام و مکاتب غربی». مجله پژوهشهای اجتماعی اسلام. شماره 105. ص 95-128.
زرینی لقمانپور رسول؛ نبی پور افروزی حسن؛ حیاتی امیر(1398). «مطالعه رابطه هوش معنوی و هوش هیجانی با انگیزه پیشرفت تحصیلی و مقایسه آن در دانشجویان دختر و پسر دانشگاه فنی حرفه ای مازندران». دو فصلنامه علمی کارافن. شماره46 ص 275-288.
زمینی، سهیلا؛ حسینی نسب؛ سید داوود و هاشمی، تورج (1386). «اثر بخشی راهبردهای برنامه ریزی عصبی- کلامی بر انگیزش پیشرفت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان»، فصلنامه پژوهش در سلامت روانشناس. دوره1. شماره3 . ص: 50-59.
شکرانی، رضا.(1375). « ضرورت تحول در آموزش زبان عربی». نشریه مطالعات و پژوهش های دانشکده ادبیات و علوم انسانی. شماره 8 . ص21-37.
صبا، بهمن؛ فتاحی اصل بهرام(1395). «تأثیر آموزش هوش معنوی بر واکنش به استرس تحصیلی خود کارامدی تحصیلی و سازگاری اجتماعی در دانش اموزان دختر مقطع سوم متوسطه شهرستان شبستر». فصلنامه زن و مطالعات خانوده. شماره32. ص 63-75.
عبدالله زاده، حسن؛ باقرپور، معصومه؛ بوژمهرانی، سمانه و لطیفی، محدثه (1388). هوش معنوی مفاهیم، سنجش و کاربردهای آن، تهران: انتشارات روان سنجی.
Ali j, abdul rani a, abidian I, Mahmud f. (2020). Correlating spiritual and emotional intelligence with academic performance among Pakistani students. International Journal of Evaluation and Research in Education (IJERE) 9(2):278-295.
Abbasianfard M, Bahrami H, Ahghar Gh. Relationship between self-efficacy with achievementmotivation in pre-university girl students. Journal of Applied Psychology 2010; 4(13): 95-109. [InPersian].
Bandura, A. (1997). Self-efficacy: The exercise of control. Macmillan
Duffin, L. C., French, B. F., & Patrick, H. (2012). The teachers' sense of efficacy scale: Confirming the factor structure with beginning pre-service teachers. Journal of Teaching and Teacher Education, 28, 827- 834.
Putwain, D., Sander, P., & Larkin, D. (2013). Academic self- efficacy in study- related skills and behaviours: Relations with learning- related emotions and academic success. British Journal of Educational Psychology, 83(4), 633-650.
Tehranchi, A., Neshatdoost, H. T., Amiri, S., & Power, M. (2019). Analysis of Emotions and Dysfunctional Attitudes in Depression. Japanese Psychological Research, 61(3), 166-178.
Westland E, Arche T. Exploring cross-cultural difference in self concept. Cross Cultures 2001;35(3):280-302
Woolfolk, C. A. (2005). Advencing achievement goal theory. journal of Educational Psychology, 2, 236-250.workplace, journal of business and psychology, 21(3), 462-493.
- Karen L, Rutler B, Smitt H. (2005). The effects of gender of grade level on the motivational need ofachievement. Journal of Family and Consumer Sciences Education 23(2): 19-26.
King.D.B (2008), “Personal Meaning Production as a Component of Spiritual Intelligence”, Paper submitted for presentation at The 5th Biennial International Conference on Personal Meaning
King, N., Horrocks, C., & Brooks, J. (2018). Interviews in qualitative research. sage361(7), 3829-3850.
Olivier E. Archambault I. De Clercq M. Galand B. (2018). Student Self-Efficacy Classroom Engagement, and Academic Achievement: Comparing Three Theoretical Frameworks. J Youth Adolesc. Nov 12.
Yarritu, I., Matute, H., & Luque, D. (2015). The dark side of cognitive illusions: When an illusory belief interferes with the acquisition of evidence-based knowledge. British Journal of Psychology, 106(4), 597-608.