استوارت، یان و ون جونز. (1385). روشهای نوین در روانشناسی تحلیل رفتار متقابل. ترجمهی بهمن دادگستر، تهران: دایره.
افراشی، آزیتا. (1395). مبانی معناشناسیِ شناختی. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
اوکلی، لیزا. (1394). رشدشناختی. ترجمهی حسین شیخرضایی، تهران: دانشپرور.
پاینده، حسین. (1390). داستان کوتاه در ایران. ج3، تهران: نیلوفر.
پیاژه، ژان و باربل اینهلدر. (1386). روانشناسی کودک. ترجمهی زیننت توفیق، تهران: نی.
ترایتلووا، یانا. (1394). انسانشناسی شناختی: گزیدهای از مباحث. ترجمهی لیلا اربیلی، تهران: علمی و فرهنگی.
جوکاری، مهناز و فیروزمند، عطیه. (1397). «بررسی شگردهای خوانش انتقادی در کتابهای تصویریداستانی ایرانی». مطالعات ادبیات کودک، شمارهی17. صص 73 - 90.
ــــــــــــــ . (1396). «فراروایتهای اخلاقی و داستانهای عامیانه ایرانی».
دوفصلنامه روایتشناسی، سال 1، شمارهی 1، صص 105 - 124، Doi:
20.1001.1.25886495.1396.1.1.2.9
ـــــــــــــــــ . (1398). «استمرار باورهای فرهنگی در قصههای عامیانه». اولین همایش ملی ادبیات کودک و نوجوان. دانشگاه شهید بهشتی، صص9 - 15.
شمس، محمدرضا. (1398). افسانههای اینور آب. تهران: افق.
عرفانی بیضایی، محمدجواد و رحیمی، محسن. (1394). «بررسی نظام باورها در قصههای عامیانهی طبقهبندی شدهی ایرانی». مطالعات ادبیات کودک، سال 6، شمارهی 2، صص 99 -118.
فلاول، جان. اچ. (1377). رشد شناختی. ترجمهی فرهاد ماهر، تهران: رشد.
فوکس، کریستین. (1399). رسانههای اجتماعی: خوانش انتقادی. ترجمهی حسین بصیریان جهرمی، تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.