ابراهیمی هژیر، معصومه. (1390). تحلیل عاطفی ادبیات داستانی کودک و نوجوان دورهی دفاع مقدس. پایاننامهی کارشناسی ارشد دانشگاه بوعلی سینا همدان.
امینپور، نرگس. (1392). عناصر و مؤلفههای موثر در فضاسازی عاطفی شعر کودک در آثار مصطفی رحماندوست و افسانه شعباننژاد. پایاننامهی کارشناسی ارشد دانشگاه شیراز.
امینی، داود. (1398). «توسعهی اخلاق هیجانمدار از طریق ادبیات داستانی». اخلاق در علوم و فناوری، سال14، شمارهی1، صص 12-18. https://ethicsjournal.ir/article-1-1361-fa.html
بهمنی دهکردی، شهرام. (1390). بررسی اغراق در تصویرسازی کتابهای کودک، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بین سالهای 1380 تا 1389 گروه سنی دبستانی. پایاننامهی کارشناسی ارشد دانشگاه شاهد.
داد، سیما. (1383). فرهنگ اصطلاحات ادبی. تهران: مروارید.
دوباتن، آلن. (1390). تسلیبخشهای فلسفی. ترجمهی عرفان ثابتی، تهران: ققنوس.
دیلتای، ویلهلم. (1394). شعر و تجربه. ترجمهی منوچهر صانعی، تهران: ققنوس.
رحماندوست، مصطفی. (1378). بابا آمد نان آورد. تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
سقایی، سینا. (1401). «مطالعهی مؤلفههای اکسپرسیو و بررسی مفاهیم آن در تصویرگری معاصر کتابهای کودک، چاپشده در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دههی 1370-1390، گروه سنی الف-ب». پایاننامهی کارشناسی ارشد دانشگاه سوره.
شعبان، مریم. (1401). «کودک و کودکی از منظر فلسفه و ادبیات». تمدن حقوقی، دورهی 5، شمارهی 12، صص 168-180. https://doi.org/10.22034/lc.2022.153418
شعباننژاد، افسانه. (1398). دس دسی باباش میآد. مشهد: بهنشر.
ــــــــــــــــ . (1394). کی آمد؟ کی در زد؟ تابستان. تهران، قدیانی.
ــــــــــــــــ . (1399). بادبادک و کلاغه. تهران: بهنشر.
ــــــــــــــــ . (1390). الک و دولک خانم بزرگ. تهران: امیرکبیر.
ــــــــــــــــ . (1391). شیشهی آواز: شعرهای انتخابی 1362-1370. تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
ــــــــــــــــ . (1397). آی زنگوله، آی زنگوله. مشهد: بهنشر.
ــــــــــــــــ . (1386). کی آمد؟ کی در زد؟ بهار. تهران: قدیانی.
شعبانی، اسدالله و دیگران. (1396). ترانههای خواب و خیال. تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
ضیمران، محمد. (1393). مبانی فلسفی نقد و نظر در هنر. تهران: نقش جهان.
ظاهری عبدهوند، ابراهیم. (1400). «انسانانگاری طبیعت در شعر کودک بر اساس دیدگاه لیکاف و جانسون».
مطالعات ادبیات کودک، سال 12، شمارهی 2، صص 207-232.
https://doi.org/10.22099/jcls.2020.36257.1770
فلدمن، ادموند بوک. (1378). تنوع تجارب تجسمی. ترجمهی پرویز مرزبان، تهران: سروش.
قاسمنیا، شکوه. (1389). من بلدم دست بزنم. تهران: قدیانی.
ـــــــــــــ . (1398). من بلدم زنگ بزنم. تهران: قدیانی.
ـــــــــــــ . (1383). من بلدم حموم کنم. تهران: قدیانی.
ـــــــــــــ . (1387). به خاطر خروسه. تهران، قدیانی.
ـــــــــــــ . (1398ب). ترانههای حسنی. تهران: پیدایش.
ـــــــــــــ . (1395). برف و بهار. تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
کادن، جی، ای. (1381). فرهنگ و ادبیات و نقد. ترجمهی کاظم فیروزمند، تهران: شادگان.
کشاورز، ناصر. (1382). تاتی کوچولو دوست منه هر روز به من زنگ میزنه. تهران: قدیانی.
ـــــــــــــ . (1373). چکهای آواز، تکهای مهتاب. تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
ـــــــــــــ . (1388). نینی کوچولو یه گاو داشت علف تو باغچه میکاشت. تهران: رویش.
ـــــــــــــ . (1400). دویدم و دویدم به پشتبام رسیدم. تهران: افق.
ـــــــــــــ . (1385 الف). نینی کوچولو سواد داره، یه دفتر و مداد داره. تهران: رویش.
ـــــــــــــ . (1385 ب). چه خوبه دختر خالهم دوستش دارم یه عالم. تهران: رویش.
ـــــــــــــ . (1386). ترانههای نینی توپولی (جلدهای 1 تا 5). تهران: رویش.
ـــــــــــــ . (1392). نینی توپولی میدونه مادر چه مهربونه. تهران: رویش.
ـــــــــــــ . (1379). نینی کوچولو چی کرده؟ فیلها رو قیچی کرده. تهران: رویش.
کیانوش، محمود. (1358). طاق هفت رنگ باغ شعر کودک. تهران: توکا.
ـــــــــــــ . (1379) زبان چیزها. تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
گدانسیلو. جی. پاتریشا. (1385). «سبکهای هنری در تصویرگری کتاب». کتاب ماه کودک و نوجوان، شمارهی 104-106، صص 201-206.
مجاوری آگاه، مسعود. (1390). «جایگاه تصویرسازی در کتابهای آموزشی کجاست؟». کتاب ماه کودک و نوجوان، سال 14، شمارهی 9، صص 101-106.
محمدی رفیع، شایا. (1365). «اهمیت واژگان پایه در شعر کودک». کتاب ماه کودکان و نوجوانان، سال 9، شمارهی 5، پاپی 103، صص 175-180.
محرمی، رامین و همکاران. (1396). «بررسی نمادهای روانشناختی در شعر کودک».
مطالعات ادبیات کودک، سال 8، پیاپی 15، صص 117-130.
https://doi.org/10.22099/jcls.2016.3864
مددپور، محمد. (1381). حکمت معنوی و ساحت هنر. تهران: منادی تربیت.
ناظرزاده کرمانی، فرهاد. (1389). گزارهگویی (اکسپرسیونیسم) در ادبیات نمایشی. تهران: سروش.
نورتون، دونا. (1382) شناخت ادبیات کودک: گونهها و کاربردها از روزن چشم کودک. ترجمهی منصوره راعی و همکاران، تهران: قلمرو.