ابراهیمی، جعفر. (1396). چیستم من؟. تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
استادزاده، زهرا. (1391). «بررسی محتوایی اشعار کودکانهی پروین دولتآبادی، بر قایق ابرها و گل بادام». مطالعات ادبیات کودک، سال 3، شمارهی 2، صص24-1.
اسحاقی، اسدلله. (1394). دانه و هندوانه. چاپ نخست، تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
جورکش، غلامرضا. (۱۳۵۴). «مضامین شعری در کتاب دوم ابتدائی: نظری به شعر کودک در ایران». نگین، سال 11، شمارهی 123، صص 15-22.
رحماندوست، مصطفی. (1395). سگی بود، جنگلی بود. تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
زرقانی، سیدمهدی؛ عباسپورنوغانی، محبوبه. (۱۳۸۶). «بررسی محتوایی شعر کودک در دههی هفتاد (گروههای سنی «الف ، ب و ج». جستارهای نوین ادبی، شمارهی 159، پیاپی40، صص167-192.
سنگری، محمدرضا؛ ارشادیفر، رضا. (۱۳۹۳). «درونمایهی شعر کودک در دههی هشتاد». رشد آموزش زبان و ادب فارسی، شمارهی 112، پیاپی28، صص44-51.
عاصی، مصطفی. (۱۳۷۹). «از پیکرهی زبانی تا زبانشناسی پیکرهای». دانشگاه علامهطباطبایی، شمارهی ۹۱، صص ۴۸۸-۴۹۵.
علیپور، منوچهر. (1394). پژوهشی در شعر کودک. تهران: تیرگان.
علیمی، ماندانا. (۱۳۹۴). «بررسی و عناصر مهم درونمایهی شعر کودک در دههی هشتاد (1380-1390)». ادبیات فارسی (دانشگاه آزاد مشهد)، شمارهی 47، پیاپی11، صص 120-140.
گلیفرهود، صبا. (1398). نگاهی به ادبیات کودک. چاپ نخست، خراسان رضوی: جالیز.
محرمی، رامین و همکاران. (1396). «بررسی مضامین دو مجموعهی شعر کودکانهی محمود کیانوش با رویکرد مخاطبشناسی». پژوهشهای ادبی و بلاغی، سال 5، شمارهی2، پیاپی 18، صص 54-70.
محمدیرفیع، شایا. (۱۳۸۴). اهمیت واژگان پایه در شعر کودک. کتاب ماه کودک و نوجوان، شمارهی 101-103، پیاپی 9، صص175-180.
موسوی، میثم و کشاورز، ناصر. (1393). قد سر سوزن. تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
وطنی، ایمن. (1393). سر کوهی رسیدم. تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
Ebrahimi, Sh., & Salajeghe, P. (2016). Analysis and Comparison of Naturalistic Themes in Iranian and Britain Modern Childrens Poems. Advances in Language and Literary Studies, 7(4). doi:10.7575/aiac.alls.v.7n.4p.181
Evans, D. (2004). Corpus building and investigation for the Humanities : An on-line information pack about corpus investigation techniques for the Humanities. Linguistics, 15–16. https://doi.org/10.1109/SocialCom.2010.106
Hartman, J. (1932). The Place of Poetry in Children's Literature. The Elementary English Review, 9(1), 17-19. Retrieved December 15, 2020, from http://www.jstor.org/stable/41381465
McEnery, T. & Hardie, A. (2012). Corpus Linguistics: Method, Theory and Practice. New York: Cambridge University Press.
O’Keeffe, A. & McCarthy, M. (2010). The Routledge Handbook of Corpus Linguistics. New York: Routledge.
Szudarski, P. (2018). Corpus Linguistics for Vocabulary. London: Routledge.
Thompson, P. & Sealey, A. (2007). Through children’s eyes? International Journal of Corpus Linguistics, 12(1), 1-23. doi:10.1075/ijcl.12.1.03tho
Zen, E. L. (2018). Corpus-driven Analysis on the Language of Children’s Literature. Proceedings of the 1st International Conference on Recent Innovations. doi:10.5220/0009912700170022