احمدی، فضل اله.، نصیریان، خدیجه. (1387). تکنیک دلفی: ابزاری در تحقیق، مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 8(1)،175-185.
پاشائی فشتالی، محمد.، آزادی هیر، کیهان.، وطن پرست، محمدرضا. (1400). مطالعه رابطه تیپ شخصیتی، تجربه و جنسیت با توانایی کشف تقلب حسابرس (نقش میانجی شک و تردید حرفهای)، مجله پیشرفتهای حسابداری دانشگاه شیراز، 13(1) ، 67-100.
حسن زاده دیوا، سید مصطفی، بولو، قاسم. (1400). تاثیر گرایش احساسی سرمایه گذاران بر ارتباط ارزشی اطلاعات حسابداری، مجله پیشرفتهای حسابداری، 13(2) ، 97-122.
عربآبادی، رحیم، بهارمقدم، مهدی، خدامیپور، احمد. (1400). سبک شناختی و قضاوت حسابرس: آیا سبک شناختی اثرات تاخیر بر فرآیند تعدیل باور حسابرسان را کاهش میدهد؟ دانش حسابرسی، ۲۱(۸۴) ،5-27.
کلالیانمقدم، هما، مهارتی،یعقوب، اشرفی، مجید، خوراکیان، علیرضا. (1399). شناسایی عوامل مؤثر بر تشخیص فرصتها برای خلق ارزش اجتماعی در ایران: نظریهپردازی دادهبنیاد با رویکرد ظاهرشونده (گلیزری)، علوم اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد، 17(1) ،87-141.
کهندل، زهرا؛ دعائی، میثم؛ زمانیانفر، لیلا؛ کابلی، مناسادات. (1401). بررسی تأثیر سوءگیریهای شناختی واکنش کمتر از حد، اتکا، در دسترس بودن و محافظهکاری بر خطای حسابرسان، پژوهشهای راهبردی بودجه و مالی، 3(3) ، 103-135.
محمدزاده مقدم، محمدباقر؛ اسماعیلزادهمقری، علی؛ خسرویپور، نگار. (1401). تاثیر سوگیری شناختی حسابرسان بر هوش معنوی و سبک حسابرس، دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت، 11(41) ، 341-355.
نعمتیکشتلی، رضا؛ حمیدیان، محسن؛ جعفری، سیدهمحبوبه؛ صراف، مریم. (1399). تأثیر سبکهای شناختی حسابرسان بر ارزیابی ریسک تقلب (آزمون نظریه انرژیک گریگورک)،
دو فصلنامه حسابداری ارزشی و رفتاری، ۵(۹)،۱-۳۳.
ب. انگلیسی
Assawer, E., Anis, J. (2019). Strategic foresight and auditor's cognitive contribution: The study of cognitive mapping, 6(1): 18-37.
https://doi.org/10.1504/AJFA.2019.10025895
Brown, Sh, C., Tenbrink, A, P., LaMarre, G. (2019). Performance while distracted: The effect of cognitive styles and working memory, Personality and Individual Differences, 138(1): 380-384 https://doi.org/10.1016/j.paid.2018.10.025
Chan, M. M. (1995). The moderating effects of cognitive style and regency effects on the auditor’s belief revision process. Managerial Auditing Journal, 10(9): 22-28. https://doi.org/10.1108/02686909510100869
Charmaz, K. (2011). Grounded theory methods in social justice research. The Sage Handbook of Qualitative Research, 4(3): 359-380.
Cohen, J.A. (2022). The purposeful use of Kolb’s learning styles in online learning design, Developmentand Learning in Organizations, https://doi.org/10.1108/DLO-06-2022-0111
Cools, E., & Van den Broeck, H. (2007) Development and validation of the Cognitive Style Indicator, The Journal of Psychology: Interdisciplinary and Applied, 141(4): 359-387
Eklund, A, R., Aguiar, U, N., Amacher, A. (2021). Design thinking as sensemaking: Developing a pragmatist theory of practice to (re)introduce sensibility, Journal of Product Innovation Management, 39(1): 24-43. https://doi.org/10.1111/jpim.12604
Fernández, W. D. (2004). The grounded theory method and case study data in IS research: issues and design. In Information Systems Foundations Workshop: Constructing and Criticizing, 1(1): 43-59.
Fuller, L., Kaplan, S, E. (2004). A Note about the Effect of Auditor Cognitive Style on Task Performance, Behavioral Research in Accounting, 16(1):131-143 https://doi.org/10.2308/bria.2004.16.1.131
Giancola, M., Palmiero, M., Piccardi, L., D’Amico, S. (2022). The relationships between cognitive styles and creativity: the role of field dependence-independence on visual creative production, behavioral sciences, 12(2): 212-229. https://doi.org/10.3390/bs12070212
Gigerenzer, G. (2004). Fast and frugal heuristics: The tools of bounded rationality. Blackwell handbook of judgment and decision making, 2(2): 68-80.
Glaser, B. G. (1992). Theoretical Sensitivity: Advances in the methodology of grounded theory. Mill Valley, Calif.: Sociology Press.
Glaser, B. G., & Holton, J. (2007). Remodeling grounded theory, Historical Social Research/Historische Sozialforschung. Supplement, 19(32): 47-68.
Harvey, O. J., Hunt, D. E., & Schroder, H. M. (1961). Conceptual systems and personality organization.
Henrizi, P., Himmelsbach, D., & Hunziker, S. (2021). Anchoring and adjustment effects on audit judgments: Experimental evidence from Switzerland. Journal of Applied Accounting Research, 22 (4): 598-621
Jonsen, K. and Jehn, K.A. (2009). Using triangulation to validate themes in qualitative studies, qualitative research in organizations and management, 4(2): 123-150.
https://doi.org/10.1108/17465640910978391
Kolb, A, A. (2005). Learning styles and learning spaces: Enhancing experiential learning in higher education. Acad Manag Learn Edu, 4(2):193-212
Kutschera, I. (2003). Cognitive style and decision making: Implications of intuitive and analytical information processing for decision quality.
Lundholm, R.J., Rogo, R. and Zhang, J.L. (2014), restoring the tower of Babel: How foreign firms communicate with U.S. investors. The Accounting Review, 89(4): 1453-1485
Manolis, Ch., Burns, D, J., Assudani, R., Chinta, R. (2013). Assessing experiential learning styles: A methodological reconstruction and validation of the Kolb Learning Style Inventory, Learning and Individual Differences, 23(2): 44-52.
https://doi.org/10.1016/j.lindif.2012.10.009
Noordin, N, A., Hussainey, K., Hayek, A, F. (2022). The Use of Artificial Intelligence and Audit Quality: An Analysis from the Perspectives of External Auditors in the UAE, Journal Risk Financial Management, 15(8): 339-369. https://doi.org/10.3390/jrfm15080339
Rambing, Y.C, Utami, I, & Kristianti, I. (2019), Analyzing the recency effects on long series audit information and its mitigation methods with group discussions, The Journal of Economics, Business, and Accountancy Ventura, 22(20): 202–212
Rayner, S., and R. Riding. (1997). Towards a Categorization of Cognitive Styles and learning Styles. Educational Psychology 17(1/2): 5-27.
Schroder HM, Driver M.J. & Streufert S. (1976). Human information processing: Individuals and groups functioning in complex social situations. New York: Holt. Rinehart and Winston Inc.
Simon, H. A. (2013). Administrative behavior: A study of decision-making processes in administrative organizations, 4th edition. New York: The Free Press.
Sternberg, R. J. & E. L. Grigorenko. (1997). Are cognitive style still in style? American Psychologist 52(7), 700-712.
Vagner, B. (2022). The effect of personalized audit communication and evidence inconsistency on auditor judgments and decision-making, Managerial Auditing Journal, 37(8): 1038-1061.
https://doi.org/10.1108/MAJ-09-2020-2857
Yankova, K. (2015). The influence of information order effects and trait professional skepticism on auditors’ belief revisions: A theoretical and empirical analysis. Springer. Dissertation University of Duisburg-Essen.
Yuan, H., Lu, K., Yang, C., Hao, N. (2021). Examples facilitate divergent thinking: The effects of timing and quality, Consciousness and Cognition, 93(2): 33-51. https://doi.org/10.1016/j.concog.2021.103169