خدارحمی، محسن و همكاران (1398). «تحلیل و شناسایی مولفه های كلیدی تدریس اساتید در حوزه آموزش عالی»، فصلنامه علمی تدریس پژوهی، ، شماره 4، 1-23.
خدیوی، اسدالله و همكاران (1397). «بررسی عوامل تاثیرگذار بر كیفیت تدریس در دانشگاه فرهنگیان»، مطالعات آموزشی و آموزشگاهی، شماره18، بهار و تابستان ، 39- 70
شمس الدین، محمد (2022)، «تقويم الكتاب المدرسي للغة العربية في المدرسة الثانوية العامة المبنى على المنهج للمستويات التربوية ومنهج ألفين وثلاثة عشرة بسولاويسي الجنوبية»، دراسات في تعلیم اللغة العربیة و تعلمها، العدد1، 41-60.
صالحی زاده، مریم و همكاران (1398). «ارائه مدلی جهت ارتقای كیفیت تدریس حرفه ای اساتید دانشگاه فرهنگیان»، نشریه تدریس پژوهی،ش7. 227-249.
صبوری، صالحه وهمكاران (1398). «تأثیر روش آموزش حضوری وآموزش مجازی برنمرهی دانشجویان داروسازی كرمان»، مجله آموزش در علوم پزشكی، ش20،35-42
طالبی قره قشلاقي، جمال و همكاران (2022)، « تقييم درجة الرضا عن التعليم الإلكتروني في ظلّ جائحة كورونا من وجهة نظر طلبة وتلمیذات قسم اللغة العربية وآدابها [جامعة إعداد المعلمين لمحافظة آذربيجان الغربية نموذجاً]»، دراسات في تعلیم اللغة العربیة و تعلمها، العدد1، 66- 80
عماری، الهام (1392). «فناوری اطلاعات و ارتباطات و نقش نوآوریهای آموزشی در تدریس شیمی»، دانشگاه سمنان، هشتمین سمینار آموزش شیمی ایران. 47-65.
قانعی، حیدر (1392). «ارائه یك مدل واقعیت افزوده سه بعدی در آموزش های الكترونیكی آموزش های الكترونیكی پایان نامه كارشناسی ارشد»، دانشگاه شیراز، دانشكده آموزش های الكترونیك، رشته مهندسی فناوری.
كاوه نوش آبادی، علیرضا و همكاران (1400)، «ارزشیابی مجازی در آموزش زبان عربی در دوران كرونا؛ چالش ها و فرصت ها»، پژوهش در آموزش زبان عرب، ش 3، 215- 223.
منصوری، سیروس و همكاران. (1391). «بررسی كاربرد روش تدریس مبتنی بر روی كرد سازنده گرایی در آموزش عالی: مطالعه موردی گروه علوم اجتماعی دانشگاه مازندران»، مجله علمی پژوهشی « پژوهش های برنامه درسی ایران، دوره دوم، شماره اول، پاییز و زمستان ، 105- 122.
Ferrari, A., Cachia, R., and Punie, Y. (2009). »Innovation and creativity in education and training in the EU member states«: Fostering creative learning and supporting innovative teaching. JRC Technical Note, pp 52-64.
Kalyani,D., and Rajasekaran.K . (2018).»Innovative teaching and
learning«.Journal of Applied and Advanced Research, pp3-25.
Ko, S., & Rossen, S. (2017). »Teaching online: A practical guide. Routledge«. Journal of Applied and Advanced Research, pp74-89.
Mujacic, S., Mujacic, M., Mujkic, S., & Hasanovic, T. (2015).
»Transforming teaching and learning with innovative use of technology-case study«. In 2015 International Conference on Information Technology Based Higher Education and Training, pp 1-6.
Nicolaides,. A. (2012).»Innovative teaching and learning methodologies for higher education Institutions«, Educational Research. International Research Journals«, pp 620-626.
Piovesan, S. D. P., L. M. Pereira, A. S.(2012).»Virtual Reality as a Tool in the Education«, IADIS International Conference on Cognition and Exploratory Learning in Digital Age – CELDA, pp295-298.
Rasal,M., and Suryawanshi,M. (2015).»To Study the Various Innovative Methods of Teaching for Under Graduate Level«. International Journal of Science and Research , pp1966-1971
.Rajput, A. (2019). »The Significance Of eLearning In The Modern World«. International Journal of Science and Research , pp 1986-1998.
Zhu, C. (2013). »How innovative are schools in teaching and learning? A case study in Beijing and Hong Kong« The Asia PacificEducation Researcher, pp 137–145