آموزگار، محمدحسن. (1391). فلسفه و مکتبهای تربیتی. تهران: دانشگاه علامه طباطبایی.
اتکینسون، ریتا. ال و دیگران. (1383). زمینهی روانشناسی. ترجمهی محمدتقی براهنی و دیگران، ج2، تهران: رشد.
ارجی، علیاصغر. (1393). «دستنوشتههای غیرساختاری کودکان، زیرمهارتی برای انشاءنویسی». کتاب ماه کودک و نوجوان، شمارهی 200، صص 12-16.
اقبالزاده و همکاران. (1381). «مبانی نقد دستنوشتههای کودکان». کتاب ماه کودک و نوجوان، شمارهی 55، صص 7-15.
اکبری، ابوالقاسم و مینا اکبری. (1395). آسیبشناسی اجتماعی. تهران: رشد و توسعه.
برونو، فرانک. (1384). فرهنگ توصیفی روانشناسی. ترجمهی فرزانه طاهری و مهشید یاسایی، تهران: ناهید.
پورافکاری، نصرتالله. (1382). فرهنگ جامع روانشناسی-روانپزشکی و زمینههای وابسته انگلیسی-فارسی. تهران: فرهنگ معاصر.
حسنی، آرمان. (1400). «باران». عروسک سخنگو، شمارهی 326، اردیبهشت و خرداد، ص 165.
حسینی، سیدحسن. (1385). کودکان کار و خیابان (مجموعه تحلیلهای آسیبهای اجتماعی در ایران). تهران: سلمان.
خلعتبری لیماکی، مصطفی. (1393). آئینهای بارانخواهی و آفتابخواهی در فرهنگ عامه. تهران: طهوری.
دیویی، جان. (1399). هنر بهمنزلهی تجربه. ترجمهی مسعود علیا، تهران: ققنوس.
ذبیحی، سهیل. (1400). «در آینده چهکاره شوی؟». عروسک سخنگو، شمارهی 326، ادیبهشت و خرداد، ص 159.
رفیعپور، فرامرز. (1387). آناتومی جامعه (مقدمهای بر جامعهشناسی کاربردی). تهران: شرکت سهامی انتشار.
صفارینیا، مجید. (1399). آسیبشناسی اجتماعی. تهران: ارسباران.
عطایی، پروانه. (1400). «اگر معلم بودی». عروسک سخنگو، شمارهی 326، اردیبهشت و خرداد، ص 156.
کردبچهچنگی، مریم. (1391). تأثیر قصهگویی بر انسجام و پیوستگی دستنوشتههای کودکان. پایاننامهی کارشناسی ارشد پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
کریمی، عبدالعظیم. (1379). کودک و خانواده. تهران: مؤسسهی فرهنگی منادی تربیت.
کوئن، بروس. (1395). مبانی جامعهشناسی. ترجمهی غلامعباس توسلی و رضا فاضل، تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت).
لاری و دیگران. (1398). «ادراک معلمان از عوامل مؤثر بر ارتباط معلم-دانشآموز: تحلیل پدیدارشناسی». نوآوریهای آموزشی، شمارهی 70.
مرادی، اکرم و دیگران. (1394). «بررسی سلامت اجتماعی کودکان کار مراجعهکننده به مراکز مردمنهاد حمایت از حقوق کودکان تهران در سال 1393». دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، دورهی 14، صص 977-988.
معین، محمد. (1360). فرهنگ فارسی. ج1، تهران: امیرکبیر.
مؤذن، غزاله. (1395). سبکشناسی لایهای داستانهای کودکنگاشت؛ بررسی موردی مجموعه کتابهای آفتاب و مهتاب. پایاننامهی کارشناسیارشد دانشگاه بینالمللی امامرضا علیهالسلام.
Hohr, H. (2013)."The Concept of Experience by John Dewey Revisited: Conceiving, Feeling and ‘‘Enliving’’". Studies in philosophy and Education, 32(1): 25-38.
Mălureanu, F & Enachi-Vasluianu, L. (2021). "Teachers’ influence on students in their lifelong development". society, Integration, education Proceedings of the International Scientific Conference, Volume II, 340-347.