آقانوری، نعیمه؛ غلامحسینزاده، نعیمه. (1395). «تحلیل آماری-رویکردی پژوهشهای حوزهی ادبیات پایداری». ادبیات پایداری دانشگاه کرمان، دورهی 8، شمارهی 15، صص 1-29.
ایرانمنش، زهرا. (1399). «گذری بر آسیبشناسی ادبیات کودکان و نوجوانان». مجموعهمقالات ششمین همایش ملی پژوهشهای نوین در حوزهی زبان و ادبیات ایران، صص 1-19.
پولادی، کمال. (1387). بنیادهای ادبیات کودک. تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
حجازی، بنفشه. (1374). ادبیات کودکان و نوجوانان ویژگیها و جنبهها. تهران: روشنگران.
حجوانی، مهدی. (1389 الف). «بررسی تحلیلی سیر نقد ادبیات کودک و نوجوان در ایران با نگاهی آسیبشناسانه به قالبهای نقد». مطالعات ادبیات کودک، دورهی 1، شمارهی 1، صص 75- 99.
ـــــــــــــــ. (1389 ب). زیباییشناسی ادبیات کودک. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
خسرونژاد، مرتضی. (1387). دیگرخوانیهای ناگزیر، رویکردهای نقد و نظریهی ادبیات کودک. تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
ــــــــــــــــــ. (1395). «دانشگاهیشدن ادبیات کودک: مبناهای نظری، هدفها و آسیبها». گفتگو با مرتضی خسرونژاد، به کوشش امین ایزدپناه، پژوهشنامهی ادبیات کودک و نوجوان، سال 17، شمارهی 1، پیاپی 69، صص 5- 25.
خسرونژاد، مرتضی؛ آتشی، لاله. (1398). «آسیبشناسی پایاننامههای کارشناسیارشد دانشجویان ادبیات کودک (بررسی کاستیها و خطاهای رایج)». مطالعات ادبیات کودک، دورهی 10، شمارهی 1، صص 23–56.
رضوی، عبدالحمید؛ مسننفارسی، حسین. (1389). «وضعیت استناد در پژوهشنامه و کتاب ماه کودک و نوجوان». مطالعات ادبیات کودک، سال 1، شمارهی 2، صص 71-100.
صدیقی، مصطفی. (1395). «طرحی برای سامان دادن به پایاننامههای ادبیات کودک: درونمتن و برونمتن». پژوهشنامهی ادبیات کودک و نوجوان، سال 17، شمارهی 1، پیاپی، 69، صص 59-67.
علیزاده، ناصر؛ نایبی، علیرضا. (1397). «نقد و تحلیل محتوایی مقالات مجلهی ادب فارسی دانشگاه تهران از منظر علمسنجی». ادب فارسی، دورهی 8، شمارهی 2، صص 219- 235.
غلامینژاد، محمدعلی؛ قبول، احسان. (1386). «آسیبشناسی پایاننامههای زبان و ادبیات فارسی». پژوهشنامهی ادب عرفانی (گوهر گویا)،دورهی 1، شمارهی 1، صص181-191.
فتوحی، محمود. (1390). آیین نگارش مقالهی علمیپژوهشی. تهران: سخن.
قزلایاغ، ثریا. (1392). ادبیات کودکان و نوجوانان و ترویج خواندن (مواد و خدمات کتابخانه برای کودکان و نوجوانان). تهران: سمت.
مکتبیفرد، لیلا. (1395). «مطالعات آکادمیک ادبیات کودک: پل یا گسست؟».پژوهشنامهی ادبیات کودک و نوجوان، سال 17، شمارهی 1، پیاپی 69، صص 26-33.
نظری، علیاشرف. (1396). روش پژوهش و نگارش علمی. تهران: دانشگاه تهران.