آگامبن، جورجو. (1395الف). وسایل بیهدف: یادداشتهایی در باب سیاست. ترجمهی امید مهرگان و صالح نجفی، تهران: چشمه.
ـــــــــــــــ. (1395ب). کودکی و تاریخ دربارهی ویرانی تجربه. ترجمهی پویا ایمانی، تهران: مرکز.
ـــــــــــــــ. (1398الف). حرمتشکنیها. ترجمهی صالح نجفی و مراد فرهادپور، تهران: مرکز.
ـــــــــــــــ. (1398ب). زبان و مرگ در باب جایگاه منفیت. ترجمهی پویا ایمانی، تهران: مرکز.
بابکمعین، مرتضی. (1396). ابعاد گمشدهی معنا در نشانهشناسی روایی کلاسیک. تهران: علمی و فرهنگی.
برتنس، یوهانس. (1394). مبانی نظریهی ادبی. ترجمهی محمدرضا ابوالقاسمی، تهران: ماهی.
پورنامدریان، تقی. (1388). در سایهی آفتاب: شعر فارسی و ساختشکنی در شعر مولوی. تهران: سخن.
چخوف، میخائیل. (1398). بازیگری. ج ۱، ترجمهی کیاسا ناظران، تهران: قطره.
ــــــــــــــــ. (1399). بازیگری. ج ۲، ترجمهی کیاسا ناظران، تهران: قطره.
خلیلی، کیوان. (1393). بررسی ویژگیهای ژستی در شاهنامهی فردوسی و چگونگی انعکاس آن در نقالی قهوهخانهای. پایاننامهی کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت مدرس.
رحیمی، محمودرضا. (1398). بدن. تهران: افراز.
رهنمایی، درناسادات. (1394). بررسی مونتاژ ژستهای روزمره، کهن الگو و روانشناسانه در جریان پرورش نقش با نظر به متد بازیگری میخائیل چخوف. پایاننامهی کارشناسی ارشد دانشگاه هنر.
سارتر، ژانپل. (1389). اگزیستانسیالیسم و اصالت بشر. ترجمهی مصطفی رحیمی، تهران: نیلوفر.
شعیری، حمیدرضا؛ وفایی، ترانه. (1388). راهی به نشانه- معناشناسی سیال: با بررسی موردی ققنوس نیما. تهران: علمی و فرهنگی.
شعیری، حمیدرضا؛ کنعانی، ابراهیم. (1394). «نشانه- معناشناسی هستیمحور: از بر همکنشی تا استعلا براساس گفتمان رومیان و چینیان مولانا». جستارهای زبانی، دورهی 6، شمارهی2 (پیاپی23)، صص173-195.
شعیری، حمیدرضا. (1395). نشانه- معناشناسی ادبیات: نظریه و روش تحلیل گفتمان ادبی. تهران: تربیت مدرس.
شیری، قهرمان و همکاران. (1391). «از لاکان تا مولانا نگاهی لاکانی به سیر رشد روانی سوژه در آرای مولانا». ادبیات عرفانی دانشگاه الزهرا(س)، سال 3، شمارهی 6، صص 81- 100.
کالویانوف، رادوستین. (1398). هگل، کوژو، لکان دگردیسیهای دیالکتیک بههمراه پنج نامهی منتشرنشدهی لکان به کوژو. ترجمهی احسان کریمخانی، تهران: علمی و فرهنگی.
کماندوچی، کارلو. (1398). «میمسیس و انقیاد در سینمای لانتیموس». ترجمهی صالح نجفی، سینما و ادبیات، دورهی 16، شمارهی 77، صص 16-23.
کنعانی، ابراهیم. (1393). تحلیل کارکرد گفتمانی نور، صدا و رنگ در مثنوی مولوی: رویکرد نشانه- معناشناختی. پایاننامهی دکتری زبان و ادبیات فارسی دانشگاه سمنان.
ــــــــــــــ. (1396). «تحلیل کارکرد تنشی- زبانی نور و ابعاد معنایی آن در نظام گفتمانی شرق اندوه و حجم سبز سپهری». جستارهای زبانی، دورهی 8، شمارهی 2 (پیاپی 37)، صص 25-52.
ـــــــــــــــ (1398). «دیگری و نقش آن در گفتمان مولانا». زبانپژوهی دانشگاه الزهرا (س)، سال 11، شمارهی 32، صص 253- 279.
لوبرتون، داوید. (1398). جامعهشناسی بدن. ترجمهی ناصر فکوهی، تهران: ثالث.
لوکاچ، جورج. (1397). جان و صورت. ترجمهی رضا رضایی، تهران: ماهی.
مرلوپونتی، موریس. (1394). جهان ادراک. ترجمهی فرزاد جابرالانصار، تهران: ققنوس.
معین، محمد. (1387). فرهنگ فارسی. تهران: فرهنگ نما.
مکاریک، ایرناریما. (1398). دانشنامهی نظریههای ادبی معاصر. ترجمهی مهران مهاجر و محمد نبوی، تهران: آگه.
منشی، اردلان. (1389). هدایت بازیگر برپایهی ژست روانی. پایاننامهی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.
مولوی، جلالالدینمحمدبنمحمد. (1371). مثنوی معنوی. تصحیح رینولد الین نیکلسون، تهران: امیرکبیر.
ــــــــــــــــــــــــــــــــ. (1378).
کلیات شمس (دیوان کبیر). تصحیح بدیعالزمان فروزانفر، تهران: امیرکبیر.
McNeill, D. (2005). Gesture and Thought. University of Chicago Press.
Vazquez, C. & J. M. Carrillo. (2015). Balzac and Human Gait Analysis, Neurologia. V. 30. N. 4. Pp: 240- 246.