بارت، رولان. (1387). درجه صفر نوشتار. ترجمهی شیریندخت دقیقیان، تهران: هرمس.
تاجیک، محمدرضا. (1384). «انسان مدرن و معمای هویت». مطالعات ملی، سال 6، شمارهی1، صص 8-28.
چندلر، دنیل. (1386). مبانی نشانهشناسی. ترجمهی مهدی پارسا، تهران: سورهی مهر.
زرینکمر، رضا و همکاران. (1394). «انحلال هویت مداح در هویت ممدوح». پژوهش زبان و ادبیات فارسی، شمارهی 38، صص 129-152.
زیما، پیتر. (1394). فلسفهی نظریهی ادبی مدرن. ترجمهی رحمان ویسی حصار و عبدالله امینی، تهران: رخداد نو.
ساسانی، فرهاد. (1389). معناکاوی: بهسوی نشانهشناسی اجتماعی. تهران: علم
سوانه، پیر. (1391). مبانی زیباشناسی. ترجمهی محمدرضا ابوالقاسمی، تهران: ماهی.
ضیمران، محمد. (1382). درآمدی بر نشانهشناسی هنر. تهران: قصه.
عبادیان، محمود. (1387). «آزادی، خودآگاهی و هویت، نظریهی آزادی و هویت در اخلاق (پرسشانگیز) کانت». حقوق بشر، سال 3 ، شمارهی 2، صص 85-100.
فاولر، راجر. (1390). زبانشناسی و رمان. ترجمهی محمد غفاری، تهران: نی.
فرخی سیستانی. (1335). دیوان اشعار. بهکوشش محمد دبیرسیاقی، تهران: سپهر.
فوکو، میشل. (1391). تئاتر فلسفه. ترجمهی نیکو سرخوش و افشین جهاندیده، تهران: نی.
مالپاس، سایمون. (۱۳۸۸). پسامدرن. ترجمهی بهرام بهین، تهران: ققنوس.
محجوب، محمدجواد. (1387). سبک خراسانی در شعر فارسی. تهران: فردوسی.
نظامیعروضی. (1327). چهارمقاله. بهتصحیح و اهتمام محمد قزوینی، لندن: لیدن.
وزینپور، نادر. (1374). مدح، داغ ننگ بر سیمای ادب فارسی. تهران: معین
یاحقی، محمدجعفر. (1368). «نگاهی تازه به شعر درباری». نشر دانش، شمارهی51، صص 44-49.
یوسفی، غلامحسین. (1373). فرخی سیستانی، بحثی در شرح احوال و روزگار و شعر او. تهران: علمی.