امیدینیا، مریم، لیلا مکتبیفرد و عصمت مؤمنی. (1392). «بررسی مهارتهای تفکر انتقادی در رمانهای برگزیدهی نوجوان فارسی دههی 80 براساس فهرست پیتر فاسیونه». تفکر و کودک. پژوهشگاه علومانسانی و مطالعات فرهنگی، سال4، شمارهی1، صص1-26.
تیموریان، آناهیتا. (1393). سارای مهربان. تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
حجوانی، مهدی و عاطفه ملکیجو. (1393). احمدآقا. تهران: باغ آبی.
خسرونژاد، مرتضی و دیگران. (1394). «دیدگاه: در جستوجوی نظریهی ویژهی کتابهای تصویریداستانی». مطالعات ادبیات کودک، سال6، شمارهی1، صص205- 224.
خسرونژاد، مرتضی. (1390). چگونه توانایی اندیشیدن فلسفی کودکان را پرورش دهیم؟ ضمیمهی کتاب داستانهای فکری. مشهد: آستان قدس رضوی، بهنشر.
ـــــــــــــــــ. (1383). معصومیت و تجربه: درآمدی بر فلسفهی ادبیات کودک. تهران: مرکز.
شعباننژاد، افسانه و سحر حقگو. (1393). ماست شیرین. تهران: پیدایش.
عابدی، منیره و دیگران. (1397). «ارائهی مدل مفهومی ارتباط فلسفه برای کودکان (با تأکید بر بُعد تفکر مراقبتی) و هوش هیجانی». نوآوریهای آموزشی، سال17، شمارهی 65، صص131-150.
فرنیا، فاطمه و فریده پورگیو. (1392). «بررسی مفهوم توانمندسازی در داستانهای احمد اکبرپور». مطالعات ادبیاتکودک، سال4، شمارهی1، صص113-136.
کتبی، سرور و غزاله بیگدلو. (1394). یک شب مهتابی. تهران: شباویز.
گروه کتابهای تصویری مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز. (1395). «ملاکهای داوری کتابهای تصویریداستانی کودکان و نوجوانان». برگرفته از سایت مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز:
دسترسی در 27 فروردین 1398.
Barnett, Mac, and Jon Klassen. Sam & Dave Dig a Hole. Altona; Manitoba; Canada: Candlewick Press, 2014. Print.
Beauvais, Clémentine The Migthy Child: Time and Power in Children's Literature. Children's Literature, Culture, and Cognition (Clcc). Vol. 4. Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins Publishing Company, 2015. Print.
Bloom, Benjamin S., et al. Taxonomy of Educational Objectives: Book 1 Cognitive Domain. Ed. Bloom, Benjamin S. New York: David McKay Company, Inc 1956. Print.
Bottenberg, Frances. "What Makes a Picture Book 'Philosophical'?: Towaards a Typology pf the Genre": Das Bücherschloss, 2018/2019. 64-75. Print.
Byrne, Richard. This Book Just Ate My Dog! Oxford: Oxford University Press, 2014. Print.
Chevron Zerolo, Marie-France, and Mathilde Magnan. Fadoli. Paris: Éd. courtes et longues, 2014. Print.
Epanya, Christian. Les Rois De La Sape. Océan Jeunesse. Saint-André (La Réunion): Océan, 2014. Print.
Esbaum, Jill, and Gus Gordon. I Am Cow Hear Me Moo! Australia: The Penguin Group, 2014. Print.
Facione, Peter A. "Critical Thinking: What It Is and Why It Counts." Insight Assessment (2015): 1-30. Print.
Farnia, Fatemeh. "A Comparative Study of the Model of Empowerment in Six Selected Iranian and English Young Adult Novels." PhD. Dissertation, Shiraz University, the International Division 2017. Print.
--------. “The Study of Power in the Works of Roald Dahl and Lewis Carroll.” MA thesis, Shiraz University 2009. Print.
Gay, Marie-Louise. Any Questions? Toronto; Berkeley: Groundwood Books, 2014. Print.
Gubar, Marah. "Risky Buisness: Talking About Children in Children's Literature Criticism " Children's Literature Association Quarterly 38.4 (2013): 450-57. Print.
Hall, Michael. Red: A Crayon's Story. New York: HarperCollins Children's Books, 2015. Print.
Härri, Silvia, and Cristina Pieropan. Tu Grimpes Drôlement Bien Aux Arbres! Genève: Éditions Notari, 2015. Print.
Haynes, Joanna, and Karin Murris. Picturebooks, Pedagogy and Philosophy Routledge Research in Education. New York & London: Routledge, 2012. Print.
Herbauts, Anne. Un Jour Moineau. Les Albums Casterman. Bruxelles et al.: Casterman, 2014. Print.
Kobald, Irena , and Freya Blackwood. My Two Blankets. Australia: Little Hare Books, 2014. Print.
Laroche, Agnès, and Aurélia Fronty. Dans Les Yeux Du Loup. Paris: Kilowatt, 2014. Print.
Lepman, Jella. A Briddge of Children's Books: The Inspiring Autobiography of a Remarkable Woman. Dublin: The O'Brien Press, 2002. Print.
Mackintosh, David Lucky. Great Britain: HarperCollins Chilldren's Books. 2014, print.
Millard, Glenda , and Stephen Michael King. The Duck and the Darklings. Sydney; Melbourne; Auckland; London: Allen & Unwin, 2014. Print.
O'Byrne, Nicola. Use Your Imagination (but Be Careful What You Wish For!). London: Nosy Crow, 2015. Print.
Parlange, Addrien La Chambre Du Lion. Paris: Albin Michel Jeunesse, 2014. Print.
Sadan, Elisheva. Empowerment and Community Planning: Theory and Practice. 2004. Web <http://www.mpow.org/>.
Stead, Philip C. Sebastian and the Balloon. New York: Roaring Brook Press, 2014. Print.
Superle, Michelle. "How to Choose Picture Books That Will Empower, Not Damage, a Child." 2017. Web. accessed: 6/14/2018. <