آربری، جان آرتور. (1371). ادبیات کلاسیک فارسی. ترجمهی اسدالله آزاد، مشهد: آستان قدس رضوی.
آموزگار، ژاله. (1386). زبان، فرهنگ، اسطوره. تهران: معین.
ارسطو. (1351). فن شعر. ترجمهی عبدالحسین زرینکوب، تهران: بنگاه ترجمه و نشر کتاب.
استاجی، ابراهیم. (1390). «ساختار و ویژگیهای داستانهای عاشقانه حماسی». دُرّ دری، دانشگاه آزاد اسلامی، سال1، شمارهی1، صص 7-26.
باباصفری، علی اصغر. (1388). «داستانهای عاشقانه و حماسی در ادب فارسی». مطالعات ایرانی، سال 8، شماره 16، پاییز، صص 113-132.
بری، مایکل. (1385). تفسیر هفتپیکر. ترجمهی جلال علوینیا، تهران: نی.
پورشبانان، علیرضا؛ پورشبانان، امیرحسین؛ فنایی، زهرا. (1396). «بررسی ظرفیتهای ادبیات حماسی کلاسیک فارسی برای ساخت بازیهای رایانهای». سومین همایش بینالمللی بازیهای رایانهای؛ فرصتها و چالشها، دانشگاه اصفهان، بهمن 96، صص 1-11.
ثروتیان، بهروز. (1382). اندیشههای نظامی گنجهای. تبریز: آیدین.
جاوید صباغیان، مقداد؛ حسنایی، محمدرضا. (1391). «بازیهای رایانهای در مقام متن هنری، بررسی و تحلیل وضعیت مواجهه با بازیهای رایانهای به مثابه آثار هنری». هنرهای زیبا ـ هنرهای نمایشی و موسیقی، شمارهی 2، صص 69-77.
جعفرپور، میلاد؛ کهدویی، محمدکاظم؛نجاریان، محمدرضا. (1393). «تحلیل ژرفساخت گونهی عشق و پیوند در حماسه». شعرپژوهشی، سال 6، شمارهی 4، زمستان، صص 47-80.
حمیدیان، سعید. (1373). آرمان شهر زیبایی. تهران: قطره.
خانیکی، هادی؛ برکت، محیا. (1394). «بازنمایی ایدئولوژیهای فرهنگی در بازیهای رایانهای»». مطالعات رسانههای نوین، سال 1، شمارهی 4 زمستان، صص 99-131.
دوران، بهناز. (1383). «بازیهای رایانهای دو دهه پژوهش، دو کتاب به زبان فارسی». کتاب ماه علوم اجتماعی، شمارهی 84، صص22-26.
رزمجو، حسین. (1381). قلمرو ادبیات حماسی ایران. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
رستگارفسایی، منصور. (1383). پیکرگردانی در اساطیر. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
زرینکوب، عبدالحسین. (1380). پیر گنجه در جستجوی ناکجاآباد. تهران: خن.
شاوردی، تهمینه؛ شاوردی، شهرزاد. (1388). «بررسی نظرات کودکان، نوجوانان و مادران نسبت به اثرات اجتماعی بازیهای رایانهای». تحقیقات فرهنگی، دورهی 2، شمارهی 7، پاییز، صص 47-76.
شفیعیکدکنی، محمدرضا. (1386). صورخیال در شعر فارسی. تهران: آگه.
شمیسا، سیروس. (13781387). نگاهی تازه به بدیع. تهران: فردوس.
صفا، ذبیحالله. (1363). تاریخ ادبیات ایران. ج 2، تهران: فردوسی.
طاهری قلعهنو، زهرا سادات؛ ذوالفقاری، حسن؛ باقری، بهادر. (1392). «ساخت بازیهای رایانهای براساس قصههای بلند عامیانهی عامیانه ایرانی (با تأکید بر داستان قهرمان قاتل)». مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز، سال4، شمارهی 2، صص 105‑126.
طاهری، آرین؛ سوهانی، کمیل. (1393). «مخاطب و قراردادهای استفاده از متن رسانهای، مطالعهی مقایسهای فیلم و بازیهای رایانهای به مثابه دو ژانر در متون رسانهای». پژوهشهای ارتباطی، سال 21، شمارهی 3، پاییز، صص 147-173.
طاهری، آرین؛ حسینی، سیدبشیر. (1396). «رهیافتی به سواد بازیهای رایانهای؛ مطالعه ساختار و محتوای باز عفو». مطالعات رسانههای نوین، دورهی 3، شمارهی 11، مهر، صص 225-264.
طغیانی، اسحاق. (1377). «مقایسه اجمالی حماسههای ایرانی و غیر ایرانی». مجلهی دانشده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه اصفهان، شمارهی12، بهار، صص 98-130.
عزیزی، فرید؛ اتابک، محمد؛ افخمی، حسینعلی. (1397). «بازیهای رایانهای و بازنمایی زنان: تحلیل نشانهشناختی مجموعه بازی السا». مطالعات رسانههای نوین، سال 4، شمارهی 14، تابستان، صص 217-247.
غلامی، حمید؛ ذوالفقاری، محسن؛ مشیدی، جلیل؛ حیدری، حسن. (1398). «رمزگشایی از مضمون شکار در هفتپیکر بر اساس رویکرد اسطورهشناختی». شعرپژوهی، سال 11، شمارهی3، پاییز، صص 43-62.
غنیپور، احمد؛ پورشبانان، علیرضا. (1388). «وجوه اقتباسی و نمایشی هفتپیکر نظامی». سبکشناسی نظم و نثر فارسی (بهار ادب)، دورهی 2، شمارهی 2، صص7-24.
کمبل، جوزف. (1386). قدرت اسطوره. ترجمهی عباس مخبر، تهران: مرکز.
کوثری، مسعود. (1389). عصر بازی. تهران: دریچه نو.
موریسن، جرج و همکاران. (1380). تاریخ ادبیات ایران، تهران: گستره.
نظامی، الیاس بن یوسف. (1384). هفتپیکر. تصحیح و حواشی به کوشش حسن وحید دستگردی، تهران: زوار.
وارنر، رکس. (1386). دانشنامه اساطیر. ترجمهی ابوالقاسم اسماعیلپور، تهران: اسطوره.
وکیلی، شروین. (1389). اسطورهشناسی پهلوانان ایرانی. تهران: پازینه.
یاوری، حورا. (1374). روانکاوی و ادبیّات. تهران: تاریخ ایران.
Ang, Chee Siang, Panayiotis zephyrs and Stephanie, Wilson. (2010). Computer Game and Sociocultural play: an activity Thorical Perspective. London: Sage pub.
Connolly, T.M., Boyle, E.A., MacArthur. E, Hainey. T and Boyle. JM. (2012). "A Systematic literature review of empirical evidence on computer games and serious games". Computers & Education 59(2), PP 661-686.
Davidson, D. (2008). Stories in Between Narratives and Mediums. Halifax, NS. Canada: ETC Pres.
Gardner, J.E. (1991). "Can the Mario Bros, help? Nintendo games as an adjunct in psychotherapy with children". Psychotherapy. 28 (4). pp. 664 - 670.
Kline, Stephen, Shrder Kim, Drotner, Kristen & Murray, Catherine. (2003). Researching Audiences: A Practical Guide to Methods in Media Audience Analysis, Arnold, London.
Lebowitz, J. and Chris Klug. (2011). Interactive Storytelling for Video Games, Massachusetts: Focal Press.
Lee, K. M., Namkee Park, and Seung-A Jin. (2006). "Narrative and Interactivity in Computer Games", Playing Video Games: Motives, Responses, and Consequences, Edited By Peter Vorderer and Jennings Bryant, Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, pp. 259-274.
Nicolae Sfetcu. (2014). Game Preview. ebook by Author.
Sweetser, P. (2008). Emergence in Games. Boston: Charls River Media, Inc.
http:/WWW.gamefa.com/524746(بازدید: 1399.01.10)