آشوری، داریوش. (1382). عرفان و رندی در شعر حافظ. تهران: مرکز.
آگامبن، جورجو. (1395). وضعیت استثنایی؛ ترجمهی پویا ایمانی، تهران: نی.
آلتوسر، لویی. (1389). ایدئولوژی و سازوبرگهای ایدئولوژیک دولت. ترجمهی روزبه صدرآرا، تهران: چشمه.
اباذری، یوسف. (1380). «رولان بارت و اسطوره و مطالعات فرهنگی». ارغنون، شمارهی 18، صص137-157.
احمدی کاشفانی و حیدری، احمدعلی. (1392). «وفای خلاق مارسل: روشی برای تغییر جهان مدرن». غربشناسی بنیادی. پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سال 4، شمارهی 2، صص1-21.
استریناتی، دومینیک. (1388). مقدمهای بر نظریههای فرهنگ عامه. ترجمهی ثریا پاکنظر، تهران: گام نو.
اسماعیلپور، ابوالقاسم. (1387). اسطوره، بیان نمادین. تهران: سروش.
امنخانی، عیسی. (1391). «بازتاب دیدگاههای وجودی بر اشعار و آرای احمد شاملو». کتاب ماه ادبیات، شمارهی 70، صص18-27.
ـــــــــــــ. (1392الف). «اگزیستانسیالیسم و شفیعیکدکنی، نگاهی به اندیشههای وجودی در اشعار شفیعیکدکنی با تکیه بر شعر اضطراب ابراهیم». کتاب ماه ادبیات، شمارهی72، صص32-42.
ـــــــــــــ. (1392ب). اگزیستانسیالیسم و ادبیات معاصر ایران. تهران: علمی.
بارت، رولان. (1380). «اسطوره در زمانه حاضر». ترجمهی یوسف اباذری، ارغنون، شمارهی 18، صص85-135.
برتنس، یوهانس ویلم. (1391). مبانی نظریه ادبی. ترجمهی محمدرضا ابوالقاسمی، تهران: ماهی.
حسنپورآلاشتی، حسین و امنخانی، عیسی. (1386). «اگزیستانسیالیسم و نقد ادبی». پژوهشهای ادبی، سال 4، شمارهی 17، صص9-34.
خطاط، نسرین دخت و امنخانی، عیسی. (1387). «ادبیات و فلسفهی وجودی». پژوهشهای زبان خارجی، شمارهی 45، صص 64-47.
سارتر، ژان پل. (1345). شیطان و خدا. ترجمهی ابوالحسن نجفی، تهران: نیل.
ـــــــــــ. (1363). ادبیات چیست؟. ترجمهی ابوالحسن نجفی و مصطفی رحیمی، تهران: کتاب زمان.
ـــــــــــ.(1391). اگزیستانسیالیسم و اصالت بشر. ترجمهی مصطفی رحیمی، تهران: نیلوفر.
ساعدی، غلامحسین. (1335). پیگمالیون. تهران: بینا.
شامیان ساروکلایی، اکبر و ثمین وحدانی، فاطمه. (1394). «اندیشههای وجودی در سرودههای شفیعی کدکنی و أدونیس». ادبیّات تطبیقی دانشکدهی ادبیّات و علوم انسانی دانشگاه شهیدباهنر کرمان، سال 7، شمارهی 13، صص123- 147.
شریعتی، علی. (1357). اگزیستانسیالیسم، علم و اسکولاستیک جدید. قم: عمار.
شفیعیکدکنی، محمدرضا. (1390). با چراغ و آینه؛ در جستجوی ریشههای تحوّل شعر معاصر ایران. تهران: سخن.
عزیزیفر، امیرعباس و همکاران. (1397). «بررسی و تحلیل مبانی فلسفهی اگزیستانسیالیسم در شعر سهراب سپهری». مجلهی زبان و ادب فارسی دانشگاه تبریز، شمارهی 237، صص128-103.
علوی تبار، هدایت. (1385). «ناسازگاریهای خدا از دیدگاه مرلوپونتی و نقد آن». نامهی فلسفی، شمارهی 2، صص21-32.
فرتر، لوک. (1387). لویی آلتوسر. ترجمهی امیر احمدی آریان، تهران: مرکز.
کاپلستون، فردریک چارلز. (1361). فلسفهی معاصر: بررسیهایی در پوزیتیویسم منطقی و اگزیستانسیالیسم. ترجمهی علی اصغر حلبی، تهران: زوّار.
کاسیرر، ارنست. (1393). اسطوره دولت؛ ترجمهی یدالله موقن، تهران: هرمس.
کمبل، جوزف. (1377). قدرت اسطوره. ترجمهی عباس مخبر، تهران: مرکز.
گریمال،پیر.(1367).فرهنگ اساطیر یونان و روم. ترجمهی احمد بهمنش. ج1، تهران: امیرکبیر.
معنوی صومعه بزرگ، فاطمه و همکاران. (1394). «بررسی تطبیقی عناصر نمایشنامه بجمالیون توفیق الحکیم با پیگمالیون اثر غلامحسین ساعدی». پژوهشهای ادبیات تطبیقی، شمارهی 2، صص209-235.
مردیها، مرتضی. (1386). «فمینیسم و فلسفهی اگزیستانسیالیسم». مطالعات زنان، سال 5، شمارهی 2، صص73- 87.
مولانا، جلالالدین محمدبن محمد بلخی. (1388). غزلیات شمس تبریز. مقدمه، گزینش و تفسیر: محمدرضا شفیعی کدکنی، تهران: سخن.
نادرپور، نادر. (1392). مجموعه اشعار. تهران: نگاه.
نوالی، محمود. (1386). فلسفههای اگزیستانس و اگزیستانسیالیسم تطبیقی. تبریز: دانشگاه تبریز.
همیلتون، ادیت. (1376). سیری در اساطیر یونان و رم. ترجمه عبدالحسین شریفیان، تهران: اساطیر.
هایدیگر، مارتین. (1372). «تنها خدایی است که میتواند ما را رهایی بخشد». سورهی اندیشه، دوره 1، شمارهی 52و53، صص16-23.
یاسپرس، کارل. (1390). زندگینامهی فلسفی من. ترجمهی عزتالله فولادوند، تهران: هرمس.
Jackson, A. (1893). Avesta reader: first series: easier texts, notes and vocabulary. W. Kohlhammer.
Hamilton, Edith. (1969). Mythology. New York: Doris fielding Reid.
Murphy,d. )1999(.»the pigmalion effect reconsidered: its implications for education, training and workplace learning «, journal of European industrial training, vol.23m no.4/5.
Livingstonm j. )1969(. »Pigmalion in management.« Harvard business review, july- august.46-25.