اکبرزاده، نیما. (۱۳۹۸). «هی میشورم». عروسک سخنگو، شمارهی315، تیر و مرداد، صص۱۰۹.
بهجت، فاطمه. (۱۳۹۷). بازنمایی هویت جنسی در کتابهای دبستانی فارسی و علوم اجتماعی دههی ۵۰ و ۶۰. پایاننامهی کارشناسیارشد دانشگاه شهید بهشتی.
ترادگیل، پ. (1376). زبانشناسی اجتماعی. ترجمهی محمد طباطبایی، تهران: آگه.
پاکنیا، محبوبه؛ مردیها، مرتضی. (1388). سیطرهی جنس. تهران: نی.
رضایی، مانا. (۱۳۸۹). «در زمانهای قدیم». عروسک سخنگو، شمارهی230، دی، ص۹۱.
پورگیو، فریده؛ ذکاوت، مسیح. (۱۳۸۹). «بررسی نقشهای جنستی در «خاله سوسکه»». مطالعات ادبیات کودک، دورهی 1، شمارهی۲، صص ۲۷-۴۳.
روح، پرهام. (۱۳۹۲). «خانواده خوشبخت». عروسک سخنگو، شمارهی267-268، بهمن و اسفند، صص۱۵۹.
حسن، فرشته. (1382). «سوپررضا». عروسک سخنگو، شمارهی146، دی، صص14-16.
جنادله، علی؛ رهنما، مریم. (۱۳۹۳). «دگرگونی در الگوی متعارف خانوادهی ایرانی». خانوادهپژوهی، شمارهی۳۹، صص ۲۷۷-۲۹۶.
سرّی، روناک. (1394). «باتوجهبه عنوان». عروسک سخنگو، شمارهی289-290، آذر و دی، صص ۱۱۶-۱۱۷.
سلامت، ساحل. (1396). «نابود شدم». عروسک سخنگو، شمارهی303، خرداد-تیر، صص ۷۷.
صادقی فسایی، سهیلا؛ عرفانمنش، ایمان. (۱۳۹۶). گفتمانها و خانوادهی ایرانی: جامعهشناسی الگوهای خانواده؛ پس از مناقشههای مدرنیته در ایران. تهران: دانشگاه تهران.
گرت، استفانی. (1396). جامعهشناسی جنسیت. ترجمهی کتایون بقایی، تهران: نی.
فرکلاف، نورمن. (۱۳۷۹). تحلیل انتقادی گفتمان. ترجمهی فاطمه شایستهپیران و دیگران، تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها.
قاسملوئیان، شکیبا. (1387). «نفرین پدری». عروسک سخنگو، شمارهی201-202، مرداد و شهریور، صص ۲۶-۲۷.
مردانی، مهدی. (۱۳۹۵).«دوستداشتی جای چهکسی باشی؟». عروسک سخنگو، شمارهی ۲۹6-۲۹5، خرداد و تیر.
معتمدنژاد، کاظم. (۱۳۸۸). ارتباطات در جهان معاصر. تهران: شهر.
مکاریک، ایرنا ریما. (1384). دانشنامه نظریههای ادبی. ترجمهی مهران مهاجر و محمد نبوی، تهران: آگه.
مهدویهزاوه، علیرضا. (۱۳۹۳). «ولی خب، دختر نیستم!». عروسک سخنگو، شمارهی ۲۶۹- ۲۷۰، فروردین و اردیبهشت، صص ۶۶-۶۷.
مهران، گلنار؛ نراقیزاده، افسانه؛ ملکزاده، شیما. (1396). «بررسی نقش کلیشههای جنسیتی کتابهای ادبیات فارسی و زبان فارسی سال اول دبیرستان در انتخاب رشتهی تحصیلی دانشآموزان دختر و پسر». نوآوریهای آموزشی، شمارهی۶۱، صص ۴۳-۶۶.
میرمحمدرضائی، سیده زهرا؛ ساروخانی، باقر. (۱۳۹۷). «نقش جهانیشدن در تغییرات دو دههی اخیر خانواده ایرانی». فرهنگیتربیتی زنان و خانواده، شمارهی۴۴، صص۱۳۱-۱۶۴.
یورگنسن، ماریان؛ فیلیپس، لوئیز. (۱۳۸۹). نظریه و روش در تحلیل گفتمان. ترجمهی هادی جلیلی، تهران: نی.
Coupland, N. and Jaworski, A. (1999). The Discourse Reader, London: Routledge.
Richard H. Haswell, and Janis Tedesco Haswell. (1996). “Gender Bias and Critique of Student Writing”. Assessing Writing, No 3, PP 31-83.
Semartini, Atur. (2020). “Gender Stereotypes in Students”. English Writing”, Journal of English Language Literature and Teaching, No 1, PP 78-88.