منابع
الف. فارسی
آذر، عادل؛ قنواتی، الهه و غلامزاده، رسول ( 1391). مدلسازی مسیری - ساختاری در مدیریت: کاربرد نرمافزار SmartPLS. تهران: نگاه دانش.
تشدیدی، الهه و سپاسی، سحر (1397). ارائه الگوی پیشگیری و کنترل تقلب در ایران به روش نظریهپردازی زمینه بنیان. حسابداری مالی، 10 (40): 29-50.
جبارزاده، سعید؛ روشنی، هاجر و خدایاری، سبیله (1394). رابطه بین عناصر فرهنگی و عدم تقارن اطلاعاتی در گزارشگری مالی. پژوهشهای حسابداری مالی و حسابرسی، 7 (27): 125- 142.
رجبدری، حسین و خانیذلان، امیررضا (1399). رابطه پایبندی به باورها و اعتقادات دینی (تقوا) با صداقت علمی: بررسی دیدگاه دانشجویان حسابداری. فرهنگ در دانشگاه اسلامی، 10 (36): 475- 490.
زمانی، بیبی عشرت؛ عظیمی، سیدامین و سلیمانی، نسیم (1392). شناسایی و اولویتبندی عوامل مؤثر بر سرقت علمی دانشجویان دانشگاه اصفهان. پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 19 (1)، 91-110.
محمدحسینپور، رسول؛ باقرینویسی، رضا و افضلیشهری، محمد (1396). بررسی دلایل ارتکاب سرقت ادبی و راههای پیشگیری از آن در جامعه علمی ایران: دیدگاه سردبیران، اساتید و دانشجویان. پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی (پژوهش زبانهای خارجی)، 7 (2)، 555- 587.
محمدیمقدم، احسان؛ معینالدین، محمود و حیرانی، فروغ (1397). شناسایی و رتبه بندی عوامل مؤثر بر احتمال بروز تقلب یا اعمال مجرمانه توسط حسابداران با استفاده از نظریه مثلث تقلب. دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت، 7 (25): 123- 138.
مرادی، مهدی و سلیمانی، مجتبی (1390). روانشناسی و جامعهشناسی تقلب. دانش حسابرسی، 11 (4)، 56- 73.
مرادی، جواد، رستمی، راحله و زارع، رضا (1393). شناسایی عوامل خطر مؤثر بر احتمال وقوع تقلب در گزارشگری مالی از دید حسابرسان و بررسی تأثیر آنها بر عملکرد مالی شرکت. پیشرفتهای حسابداری، 6 (1)، 141- 173.
مردانی، امیرحسین؛ ناخدا، مریم؛ شمسیگوشکی، احسان و نوروزی، علیرضا (1396). عوامل مؤثر گزارششده برای سوء رفتارهای پژوهشی در تحقیقات ایران. مجله ایرانی اخلاق و تاریخ پزشکی، 10 (1)، 243-257.
مؤمنی، منصور و فعالقیومی، علی (1389). تحلیلهای آماری با استفاده از SPSS. چاپ دوم. تهران: انتشارات کتاب نو.
ناصری، احمد و فتحی، معصومه (1397). بررسی عوامل مؤثر بر گرایش دانشجویان ارشد حسابداری به سرقت علمی. پژوهشهای تجربی حسابداری، 7 (4)، 1-20.
نمازی، محمد و حسینینیا، سمیه (1398). تحلیل محتوای نظریههای تقلب مالی و ارائه فرا الگوی چندبعدی تقلب. دانش حسابداری مالی، 6 (1)، 1-36.
نمازی، محمد و رجبدری، حسین (1399). نظریهها و کاربردهای اخلاق حرفهای در حسابداری. تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
نمازی، محمد و رجبدری، حسین و روستامیمندی، اعظم (1396). بررسی تعداد و تحلیلمحتوای مقالههای مرتبط با اخلاق حرفهای حسابداری در ایران. پیشرفتهای حسابداری، 9 (1)، 192-226.
وکیلیفرد، حمیدرضا؛ جبارزادهکنگرلوئی، سعید و پوررضا، اکبر (1388). بررسی ویژگیهای تقلب در صورتهای مالی. حسابدار، 210، 36- 41.
یعقوبی، رضوان و ختنلو، حسن (1394). شناسایی سرقت ادبی مبتنی بر الگوریتم ژنتیک و برچسبگذاری نقش معنایی در مقالات علمی. صنایع الکترونیک، 6 (3)، 67-
ب-انگلیسی
Abdullahi, R., & Mansor, N. (2015). Fraud triangle theory and fraud diamond theory: Understanding the convergent and divergent for future research. International Journal of Academic Research in Accounting. Finance and Management Sciences, 5(4), 38–45.
Aghghaleh, S. F., Iskandar, T. M., & Mohamed, Z. M. (2014). Fraud risk factors of fraud triangle and the likelihood of fraud occurrence: Evidence from Malaysia. Information Management and Business Review, 6 (1), 1–7.
Albrecht, W. S., Albrecht, C. O., Albrecht, C. C., & Zimbelman, M. F. (2011). Fraud Examination. Mason: South-Western Cengage Learning
Albrecht, W. S., Albrecht, C., & Albrecht, C. C. (2008). Current trends in fraud and its detection. Information Security Journal: A Global Perspective, 17 (1), 2–12.
Becker, D., Connolly, J., Lentz, P., & Morrison, J. (2006). Using the business fraud triangle to predict academic dishonesty among business student. Academy of Educational Leadership Journal, 10 (1), 37–53.
Bloodgood, J., Turnley, W., & Mudrack, P. (2008). The influence of ethics instruction, religiosity, and intelligence on cheating behavior. Journal of Business Ethics, 82 (3), 557–571.
Burke, D. D., & Sanney, K. J. (2018). Applying the fraud triangle to higher education: Ethical implications. Journal of Legal Studies Education, 35 (1), 5–43.
Dorminey, J., Fleming, A. S., Kranacher, M., & Riley, R. A. (2012). The evolution of fraud theory. Issues in Accounting Education, 27 (2), 555–579.
Elliott, T. L., Marquis, L. M., & Neal, C. S. (2013). Business ethics perspectives: Faculty plagiarism and fraud. Journal Bussiness Ethics, 112 (1), 90–99.
Fornell, C., & Larcker, D. (1981). Evaluating structural equation models with unobservable and measuring error .Journal of High Technology Management Reasearch, 39-50.
Granitz, N., & Loewy, D. (2007). Applying ethical theories: Interpreting and responding to student plagiarism. Journal of Business Ethics, 72 (3), 293–306.
Kock, N., & Davison, R. (2003). Dealing with plagiarism in the information system research community: A look at factors that drive plagiarism and ways to address them. MIS Quarterly, 27 (4), 511–532.
Lambert, P. J., Millimet, D. L., & Slottje, D. (2003). Inequality aversion and the natural rate of subjective inequality. Journal of Public Economics, 87 (5-6), 1061–1090.
Lewis, B. R., Duchac, J. E., & Beets, S. D. (2011). An academic publisher’s response to plagiarism. Journal of Business Ethics, 102 (3), 489-506.
Malgwi, C. A., & Rakovski, C. A. (2009). Combating academic fraud: Are students reticent about uncovering the covert?. Journal of Academic Ethics, 7 (3), 207–221.
Martin, B. (2007). Keeping plagiarism at bay - A salutary tale. Research Policy, 36 (7), 905–911.
Morales, J., Gendron, Y., & Guenin-Paracini, H. (2014). The construction of the risky individual and vigilant organization: A genealogy of the fraud triangle. Accounting, Organizations and Society 39, 170–194.
Park, C. (2004). Rebels without a clause: Towards an institutional framework for dealing with plagiarism by students. Journal of Further and Higher Education, 28 (3), 291–306.
Powell, L., & Singh, N. (2016). An integrated academic literacy approach to improving students’ understanding of plagiarism in an accounting course. Accounting Education, 25 (1), 14-34.
Rittenberg, D. L. (2010). COSO: Working with the academic community. Accounting Horizons, 24 (3), 455–469.
Santoso, A., & Cahaya, F. (2019). Factors influencing plagiarism by accounting lecturers. Accounting Education, 28 (4), 401- 425.
Scanlon, P., & Neumann, D. (2002). Internet plagiarism among college students. Journal of College Student Development, 43 (1), 374–385.
Sierra, J. J., & Hyman, M. R. (2008). Ethical antecedents of cheating intentions: Evidence of mediation. Journal of Academic Ethics, 6 (1), 51–66.
Suryono, I. A. (2011). Pelanggaran etika jurnal penulisan dan plagiarisme: Bagaimana menanggulanginya. The Medical Journal of Indonesia, 61 (5), 193–194. (In Indonesian)
Tinkelman, D. (2012). Using auditing concepts to discourage college student academic misconduct and encourage engagement. Journal of Academic and Business Ethics, 5 (1), 1–29.
Wetzels, M., Odekkerken-Schroder, G. & Van Oppen, C. (2009). Using PLS path modeling for assessing hierarchical construct models: Guidelines and empirical illustration, MIS Quarterly, 33(1): 177.
Wheeler, D., & Anderson, D. (2010). Dealing with plagiarism in complex information society. Education, Business and Society: Contemporary Middle Eastern Issues, 3 (3), 166–177.
گلیسی