افضلی، مهدی. (1393). «نگرشی بر تاریخ طغرا و طغراکشی در سرزمینهای اسلامی». مزدکنامه، شمارهی 6،
[تاریخ دستیابی 10/1/98]
براون، ریچارد. (1394). خانهات کجاست. ترجمهی هایده کروبی، تهران: نردبان.
خدایی، علی. (1395). همینوهمان. تهران: کانون پرورش کودکان و نوجوانان.
خسرونژاد، مرتضی. (1391). قصهی جنگ و صلح. تصویرگر محمدعلی بنیاسدی، تهران: امیرکبیر.
رید، باربارا. (1397). موش مترو. ترجمهی نسرین وکیلی، تهران: مبتکران؛ کتابهای میچکا.
سنداک، موریس. (1392). سفر به سرزمین وحشیها. ترجمهی طاهره آدینهپور، تهران: علمی و فرهنگی.
شاملو، احمد. (1396). خروس زری پیرهن پری. تصویرگر فرشید مثقالی، تهران: چشمه.
قاسمی، سمانه. (1389). خودت پیدا کن. تهران: کانون پرورش کودکان و نوجوانان.
کلهر، مژگان. (1392). ماهیگیر و بهار. تصویرگر نازنین عباسی، عکاس محمدمهدی زابلی، تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
طاهری، سمانه. (1392). «تولد «مرغ بسمالله» از سرانگشتان خطاط قزوینی». خبرگزاری فارس، تاریخ گزارش: 21/10/92، تاریخ دسترسی: 10/1/98.
مثقالی، فرشید. (1365). مازن. تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
نودلمن، پری. (1392). «بینندهی نهفته: گمانهزنیهایی در بارهی آنچه کتابهای تصویری کودک از خوانندگان خود میخواهند انجام دهند و آنکه از خوانندگان خود میخواهند باشند». ترجمهی سمانه قاسمی و گلبو مهاجر، روشنان، شمارهی15، ص 32.
ــــــــــــ. (1389الف). «پیوند واژگان و تصاویر». کتاب ماه کودک و نوجوان، ترجمهی بنفشه عرفانیان، پیاپی156، صص 83-90.
ــــــــــــ. (1389ب). «کنایه در کتب مصور: ذهنیت و عینیت، زمان و فضا». کتاب ماه کودک و نوجوان، ترجمهی بنفشه عرفانیان، پیاپی157، صص 82-90.
Allan, Ch. (2018). Postmodern picture books. In Bettina Kummerling-Meibauer (ed.), The Rutledge companion to Picturebooks. (pp. 201-208) New York, NY: Routledge.
Baker, J. (2010). Mirror. Newtown NSW: Walker Books.
Bakhtin, M. M. (1981). The Dialogic Imagination: Four Essays, Austin and London: University of Texas Press.
Beckett, S. L. (2010). Artistic Allusions in Picturebooks. In Teresa Colomer, Bettina Kummerling-Meibauer, and Cecilia Silva-Diaz (eds) New Directions in Picturebook Research, New York: Routledge, 83–100.
Cai, Mingshui (2002). Multicultural Literature for Children and Young Adults: Reflections on Critical Issues, Westport and London: Greenwood Press.
Evans, J. (2015). Fusions Texts – The New Kid on the Block: What Are They and Where Have They Come From?, In Janet Evans (ed.) Challenging and Controversial Picturebooks: Creative and Critical Responses to Visual Texts (pp. 97–120). London: Routledge,
Guerine, W. L., et al (2005). A handbook of critical approaches to literature. Oxford: Oxford university press.
Hill, Eric (1980) Where’s Spot?, New York: G. P. Putnam’s Sons.
Holquist, M. (1997a). Dialogism: Bakhtin and his world. London: Routledge.
Kümmerling-Meibauer, B. (2015). From baby books to picturebooks for adults: European picturebooks in the new millennium
. Journal of Verbal/Visual Enquiry. 31 (3). 249-264
Lewis, D. (2001). Reading contemporary picturebooks: Picturing Text. London: Routledge.
Lynch-Brown C. Tomlinson C. M. (2008). Essentials of Children's Literature. Boston: Pearson.
Nikolajeva, M. (2006). How Picture books Work. Great Britain: Routledge.
Pershing, J. A. (2006). Handbook of Human Performance Technology: Principles, Practices, and Potential. San Fransisco, CA: Pfeiffer.
Selznick, B. (2007). The Invention of Hugo Cabret, New York: Scholastic.
Serafini, F. (2015). The Appropriation of Fine Art into Contemporary Narrative Picturebooks, Children’s Literature in Education. (46). 438–45.
Sipe, L. R. (1998). How Picture Books Work: A Semiotically Framed Theory of Text-Picture Relationships, Children’s Literature in Education 29.2: 97–108.
_________ (2011). The Art of the Picturebook, in Shelby A. Wolf et al. (eds) Handbook of Research in Children’s and Young Adult Literature, New York: Routledge, 238–252.
Temple, Ch. A. and Miriam, A. M. and Junko, Y. (2011). Children's Books in Children's Hands: An Introduction to Their Literature, Boston: Pearson.
Van Lierop-Debrauwer, H. (2018). Hybridity in Picturebooks. In B. Kümmerling-Meibauer (Ed.), The Routledge Companion to Picturebooks (pp. 81-90). London and New York: Routledge.