«666، عدد نحس مسیحیان». (1383). اخبار ادیان. سال 2، شمارهی10، صص 64-63.
مجموعه مقالات نخستین همایش کتابهای تصویری. (1397). تهران: پویانما.
اقبالی، پرویز. (1390). تبیین رابطهی متن و تصویر در تصویرسازی کتابهای کودک در ایران از سال 1340 تا سال 1380. رسالهی دکتری دانشگاه شاهد.
برک، لورا. ای. (1385). روانشناسی رشد. ترجمهی یحیی سیدمحمدی، ج1، تهران: ارسباران.
ـــــــــــــ. (1386). روانشناسی رشد. ترجمهی یحیی سیدمحمدی، ج2، تهران: ارسباران.
بوذری، علی. (1390). «نگاهی به شاهنامههای مصور کودکان». کتاب ماه کودک و نوجوان، سال15، شمارهی170، صص106-122.
پاکباز، رویین. (1379). نقاشی ایرانی، از دیرباز تا امروز. تهران: نارستان.
ـــــــــــــ. (1395). دایره المعارف هنر. تهران: فرهنگ معاصر.
پایور، جعفر. (1380). شیخ در بوته، روشهای بازنویسی و بازآفرینی و ترجمه و پرداخت در آثار ادبی. تهران: اشراقیه.
پایور، فرامرز. (1378). ردیف آوازی و تصنیفهای قدیمی به روایت استاد عبدالله دوامی. تهران: مؤسسه فرهنگی هنری ماهور.
پیروز، غلامرضا، و همکاران. (1395). «بررسی همپیوندی متن و تصویر در شش داستان دفاع مقدس کودکان بر اساس نظریهی پری نودلمن». مطالعات ادبیات کودک، سال7، شمارهی2، صص 2-28.
ترهنده، سحر. (1388). «رابطهای ناگزیر میان متن و تصویر». کتاب ماه کودک و نوجوانان، سال12، شمارهی12، صص 71-82.
تکر، دبورا کوگن؛ وب، جین. (1391). درآمدی بر ادبیات کودک؛ از رمانتیسم تا پستمدرنیسم. ترجمهی مؤسسهی خط ممتد اندیشه، تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
حسامپور، سعید؛ مصلح، ملیحه. (1394). «مقایسهی رابطه متن و تصویر در کتابهای داستانیتصویری برگزیدهی ایرانی و اروپاییآمریکایی معاصر بر پایهی نظریهی ماریا نیکولایوا و کارول اسکات». مطالعات تطبیقی هنر، سال5، شمارهی9، صص47-62.
حسامپور، سعید و همکاران. (1393). «تارنمای برهمکنشانهی متن و تصویر با بررسی تطبیقی کتابهای برتر داستانیتصویری ایرانی و خارجی، برپایهی نظریهی ماریا نیکولایوا و کارول اسکات». مطالعات ادبیات کودک، سال5، شمارهی2، صص 25–54.
خسرونژاد، مرتضی. (1394). «دیدگاه: در جستوجوی نظریهی ویژهی کتابهای تصویری داستانی». مطالعات ادبیات کودک، سال6، شمارهی 11، صص 205-224.
شفیعی، فرشید. (1395). ضحاک. تصویرگر: فرشید شفیعی، تهران: موسسه فرهنگی، پژوهشی چاپ و نشر نظر.
قائینی، زهره. (1390). تصویرگری کتابهای کودکان: تاریخ، تعریفها و گونهها. تهران: مؤسسهی فرهنگی هنری پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان.
کاشفیخوانساری، سیدعلی. (1387). شاهنامههای کودکانه. تهران: حوا.
ـــــــــــــــــــــــــ. (1387). کودکان و شاهنامه. تهران: حوا.
موسوی، مریم. (۱۳۹۸). نقد و بررسی بازآفرینیها و بازنماییهای مصور شاهنامه از سال ۱۳۸۵ تا 1396. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه شهید بهشتی تهران.
ناصرالاسلامی، ندا. (1387). رابطهی نوشتار با تصویر در کتابهای داستانی کودکان در دورهی معاصر ایران. پایاننامهی کارشناسی ارشد دانشگاه شاهد.
نودلمن، پری. (1386). «تصاویر، کتب مصور و مخاطب». کتاب ماه کودک و نوجوان، ترجمهی بنفشه عرفانیان، سال16، شمارهی7و8، پیاپی 117، صص85-94.
ــــــــــــ. (1389الف). «پیوند واژگان و تصاویر». کتاب ماه کودک و نوجوان، ترجمهی بنفشه عرفانیان، سال14، شمارهی11، پیاپی 155، صص89-95.
ـــــــــــــ. (1389ب). «پیوند واژگان و تصاویر». کتاب ماه کودک و نوجوان. ترجمهی بنفشه عرفانیان، سال14، شمارهی12، پیاپی 156، صص88-97.
ـــــــــــــ. (1393). «چگونگی، اما نه چیستی و چرایی». پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان، ترجمهی سودابه شکراللهزاده و فاطمه فرنیا، سال17، شمارهی10، صص51-58.
Nikolaieva, Maria; Carole Scott. (2006). How picture books work. UK: Roatledge.
Nodelman, P. (2005). "Illustration and picture books". In International companion encyclopedia of children’s literature: 111-120.