احدی، حسن؛ محسنی، نیکچهر. (1396). روانشناسی رشد (مفاهیم بنیادی در روانشناسی نوجوانی و جوانی). قم: آینده درخشان.
امیریخراسانی، احمد؛ صدریزاده، نگین. (1397). «بررسی تحول مخاطب در ادبیات پایداری کودک و نوجوان (براساس نظریهی خوانندهی نهفته از ایدن چمبرز)». ادبیات پایداری، شمارهی18، صص 52-25.
بنیاشراف، راضیه سادات. (1393). یابش خوانندهی نهفته در متن پنج رمان برگزیدهی نوجوان دههی اخیر. پایاننامهی کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور استان یزد.
بنداروزیبرازجانی، سمیه. (1387). تعلیق در داستانهای پستمدرن ایران. پایاننامهی کارشناسی ارشد دانشگاه گیلان.
زایپس، جک. (1387). «چرا ادبیات کودک وجود ندارد». دﻳﮕﺮخواﻧﻲﻫﺎیﻧﺎﮔﺰﻳﺮ، ﻣﺮتضی خسرونژاد، تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
حسامپور، سعید؛ ساداتشریفی، سیدفرشید. (1389). «بررسی خوانندهی نهفته در متن در سه داستان ادب پایداری از احمد اکبرپور». ادبیات پایداری، سال2، شمارهی4،صص 145-113.
حسامپور، سعید و دیگران. (1392.) «خوانندهی نهفته در دو داستان کودک از احمدرضا احمدی». ادبپژوهی، شمارهی21، صص 135-111.
ﺣﺴﻦﻟﻲ، ﻛاووس؛ دﻫﻘﺎﻧﻲ، ناهید. (1389). «ﺑﺮرﺳﻲ ﺳﺮﻋﺖ رواﻳﺖ در رﻣﺎن ﺟﺎی ﺧﺎﻟﻲ ﺳﻠﻮچ». فصلنامهی زﺑﺎن و ادب ﭘﺎرﺳﻲ، شمارهی63، صص 37-45
حسنزاده، فرهاد. (1393). هستی. تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
ــــــــــــــــ. (1397). زیبا صدایم کن. تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
خسرونژاد، مرتضی. (1382). «ویژگیها و مسایل فلسفهی ادبیات کودک». مجلهی علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، شمارهی39، صص 136-122.
صافیپیرلوجه، حسین. (1392). «تبیین مرزشکنی روایی در داستانهای نوین فارسی». زبانشناختی پژوهشگاه علوم انسانی، شمارهی4، صص 59-83.
قاسمپور، قدرت. (1395). «مرزشکنی روایی در داستانهای ایرانی». متنپژوهی ادبی، شمارهی20، صص 127-143.
ماری پواسونیه، آندره. (1386). «بحران نوجوانی در ادبیات نوجوان». ترجمهی سمیه نوروزی، کتاب ماه کودک و نوجوان، شمارهی118، صص 61-58.
ماسن، هنری و دیگران.(1370).رشد و شخصیت کودک.ترجمهی مهشید یاسایی،تهران: مرکز.
معینی، فرزانه؛ حسامپور، سعید. (1398). «خوانندهی نهفته؛ معیاری برای انتخاب متن در بازنویسی (بررسی خوانندهی نهفته در کلیلهودمنه براساس نظریهی ایدن چمبرز)». متنشناسی ادب فارسی، شمارهی4، صص 16-1.
Bucher, Katherine T, Hinton, Kaavonia M. (2010). YoungAdult Literature: Exploration, Evaluation and Appreciation, Publisher: Merrill Education/Prentice Hall.
Chambers, A. (1978). “The Reader in the book: Note from work in progress, Children’s Litrature Association Quarterly: 1-19.
Chatman, S. (1978). Story and Discourse: Narrative structure in fiction and film. Ithaca and London: Cornell university press.
Iser, W. (1978). The Act of Reading: A Theory of Aesthetic Response, London and Henley: The Johns Hopkins University Press.
Shi, Y. (2013). »Review of Wolfgang Iser and His Reception Theory«. Theory and Practice in Language Studies. 3(16):982-986.
Toolan, Michael. (2001). Narrative, A Critical Linguistic Introduction. 2nd Ed. London: Routledge.