احمدیپور، طاهره. (1372). آرایش سازهها در زبان فارسی. پایاننامة کارشناسی ارشد. تهران: دانشگاه علامه طباطبایی.
باباییبزار، پروانه. (1374). بررسی گویش دزفولی. پایاننامة کارشناسی ارشد. شیراز: دانشگاه شیراز.
خضری، محمدنور. (1377). گذری بر فرهنگ مردم اوز (لارستان). شیراز: انتشارات نوید.
دبیرمقدم، محمد. (1392)، ردهشناسی زبانهای ایرانی. ج.2. تهران: انتشارات سمت.
دستجردیکاظمی، مهدی. (۱۳۹۰). توصیفی از گفتار دانشآموزان پایه اول ابتدایی در نظریه نقشگرای نظاممند هلیدی: فرانقش متنی. زبانپژوهی، 3 (5)، صص. 93-۱۳۱.
راستیبهبهانی، امید. (1388). گویش بهبهانی؛ دستور صرفی، واژگان معمول. تهران: طرح و اجرای چاپ.
راستیبهبهانی، امید. (1391). بهبهانی، گویش یا لهجه؟ بررسی ساختار صرفی فعل در زبان محلی بهبهانی. ادبیات و زبانهای محلی ایران، 3، صص. 61-84.
رضاپور، ابراهیم. (1393). ترتیب واژگانی در سمنانی از منظر ردهشناسی زبان. جستارهای زبانی، 5، صص. ۱۶۹-۱۹۰.
شریفی، شهلا. (1383). توصیف و تبیین آرایش واژهها در فارسی معاصر بر اساس ملاحظات ردهشناختی. رسالة دکتری. مشهد: دانشگاه فردوسی مشهد.
شریفی، شهلا. (1387). آرای هاوکینز در حوزۀ ردهشناسی و بررسی انطباقیا عدم انطباق این آرا بر آرایش واژهها در زبان فارسی. زبان و زبانشناسی، 4، صص. 78-96.
شریفی، شهلا. و اخلاقی، الهام. (۱۳۹۲). معرفی رویکرد معیار در ردهشناسی صرفی و نمود آن در برخی گویشها و زبانهای رایج در ایران. زبانپژوهی، ۹، صص. ۴۷-۷۰.
شقاقی، ویدا. (1394). وند گروهی. زبان و زبانشناسی، ۱۷، صص. ۱-۲۶.
کدخدای طراحی، مهدی. (1385). دستور لهجه شوشتری. رسالة دکتری. تهران: دانشگاه تهران.
گرامی، شهرام. (1385). توصیف دستگاه فعل در گویش بهبهانی. مجله علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز. ویژهنامه زبان انگلیسی و زبانشناسی. 1، صص 108-126.
گلفام، ارسلان. (1379). شباهتها و تفاوتهای زبانی: جهانیها و ردهشناسی. مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی، 155 (979).
معماری، مهران. (1389). بررسی و توصیف زبانشناختی گویش بهبهانی. اهواز: کردگار.
میردهقان، مهینناز. (1387). حالتنمایی افتراقی در زبانهای هندی/ اردو. پشتو و بلوچی. در چارچوب بهینگی واژنقشی. تهران: انتشارات دانشگاه شهید بهشتی.
میردهقان، مهینناز. و مهمانچیان ساروی، شیرین. (1390). آرایش واژگانی در جملات خبری گویش آتنی (ساروی) در چارچوب نظریة بهینگی. جستارهای زبانی. 3. صص. 53-83.