اسماعیلی، مراد. (1393). بررسی پارادایم شعر سبک هندی. پایاننامهی دکتری دانشگاه مازندران.
باقری، بهادر. (1387). فرهنگ واژههای حافظ. تهران: امیرکبیر.
حافظ، شمسالدین محمد.(1364). دیوان اشعار. تصحیح عبدالرحیم خلخالی، تهران: پایا.
دارابی، شاهمحمدبنمحمد. (1385). لطیفهی غیبی. تصحیح و تحشیهی نصرتالله فروهر، تهران: طراوت.
دوانی، علامهجلالالدین. (1367). نقد نیازی. تصحیح علی معلم، تهران: امیرکبیر.
رضوی، سیدمسعود. (1388). «بازخوانی شعلهی ادراک دربارهی شاه محمد دارابی و لطیفهی غیبی در شرح غزلهای حافظ». اطلاعات حکمت و فلسفه، شمارهی48، صص67-69.
رفیعی، امیرتیمور. (1386). «سیری در اوضاع اقتصادی خراسان بزرگ در عهد تیموری». تاریخ، دورهی 2، شمارهی 6، صص 61- 84.
سیوری و همکاران. (1380). صفویان. ترجمه و تدوین یعقوب آژند، تهران: مولی.
صفا، ذبیح الله. (1355). مختصری در تاریخ تحوّل نظم و نثر پارسی. تهران: ابنسینا.
غلامرضایی، محمد. (1381). سبکشناسی شعر فارسی. تهران: جامی.
فتوحی رودمعجنی، محمود. (1379). نقدخیال، نقد ادبی در سبک هندی. تهران: روزگار.
قدیانی، عباس. (1387). تاریخ فرهنگ و تمدن ایران در دورهی صفوی. تهران: فرهنگ مکتوب.
گلچین معانی، احمد. (1374). مکتب وقوع. مشهد: دانشگاه فردوسی.
کالر، جاناتان. (1383). نظریهی ادبی. ترجمهی فرزانه طاهری، تهران: مرکز.
نامورمطلق، بهمن. (1387). «یائوس و آیزر: نظریهی دریافت».پژوهشنامهی فرهنگستان هنر، شمارهی1113، صص93-110.
یارشاطر، احسان. (1383). شعر فارسی در عهد شاهرخ (نیمه ی اول قرن نهم). تهران: دانشگاه تهران.
Jauss, Hans, Robert. (1998).
Toward an Aesethetic ofRecipcient. translate from german by timothy bathi, university of minnesota press, minneapolis.