آقازاده، محرم. (1375). ﺑﺮﺭﺳﯽ ﻛﺘﺎﺏﻫﺎی ﻋﻠﻮﻡ ﺗﺠﺮﺑﯽ ﻭ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﺍﻟﮕﻮ ﺑﺮﺍی ﺩﺭﻫﻢ ﺗﻨﻴﺪﻥ برنامه درسی دوره ابتدایی، پایاننامه کارشناسی ارشد، ﺗﻬﺮﺍﻥ: ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺗﺮﺑﻴﺖ ﻣﻌﻠﻢ ﺗﻬﺮﺍﻥ (دانشگاه خوارزمی).
احمدی، پروین. (1380). طراحی الگوی برنامه درسی تلفیقی و مقایسه آن با برنامه درسی موجود دوره ابتدایی در نظام ایران، رساله دکتری برنامهریزی درسی، تهران: دانشگاه تربیت مدرس.
احمدی، پروین. (1382). الگوی برنامه درسی تلفیقی و جایگاه آن در برنامه درسی ابتدایی ایران،
دوفصلنامه علمی- پژوهشی پژوهشهای آموزش و یادگیری (دانشور رفتار) ، 1 (3). 12-3.
احمدی، پروین. (1388). برنامه درسی میان رشتهای، فصلنامه پژوهشی مطالعات میان رشتهای در علوم انسانی، 1 (3) 127-97.
احمدی، پروین؛ سبحانینژاد، مهدی و امیری، مهدی. (1394). سازماندهی میان رشتهای برنامه درسی با تأکید بر اثربخشسازی محتوای دروس، دو فصلنامه علمی- پژوهشی پژوهشهای آموزش و یادگیری (دانشور رفتار) ، 2 (6). 122-97.
امینی، محمد. (1380). طراحیالگویمطلوببرنامه درسیتربیتهنریدورهابتداییومقایسهیآنبا وضعیتموجود، رساله دکتری برنامه ریزی درسی، تهران: دانشگاه تربیت مدرس.
بیرمیپور، علی؛ شریف، مصطفی؛ جعفری، سید ابراهیم و مولوی، حسین. (1390). شناسایی و اولویتبندی عوامل مؤثر بر اجرای طرح ارزشیابی توصیفی در مدارس دوره ابتدایی کشور،
دوفصلنامه پژوهشهایبرنامهدرسی، 1 (2). 28-1.
بین، جیمز. (1393). تلفیق برنامه درسی. طرحریزی هستهی اصلی آموزشوپرورش آزادمنشانه؛ ترجمه: غلامرضا خویینژاد و پروین احمدی، تهران: انتشارات آییژ و انجمن مطالعات برنامه درسی.
پرینگ، ریچارد. (1373). تلفیق و درهم تنیدن برنامه درسی، ترجمه: محمد بهفرشاد، تهران: دفتر برنامهریزی و تألیف کتب درسی، نشریه تعلیم و تربیت 8(2) 14-1.
خانیسنگی، نفیسه. (1394). بررسی محتوای تلفیقی در برنامهی درسی ملی و محتوای کتاب ریاضی ششم ابتدایی، پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه شهید باهنر کرمان.
دنو، بینا. (1388). طراحی برنامهها مواد آموزشی به شیوهی تلفیقی و میانرشتهای، ترجمه: مرتضی خلخالی، فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، شماره 2 (6). 126-101.
رضوی، سیده عصمت. (1395). امکاناجرایبرنامهدرسیبهشیوهیتلفیقیدرپایهیدومابتدایی: مطالعهموردی، پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه بیرجند.
سیف، علیاکبر. (1386). روانشناسی پرورشی نوین، تهران: انتشارات دوران .
شیری رستمی، اسماعیل؛ بهروزی، حسن. (1394). هوشمندسازی مدارس و برنامه درسی تلفیقی در تدریس مفاهیم ریاضی دورهی ابتدایی، سومین همایش ملی مدرسه فردا.
صمدی، پروین. (1381). رویکردتلفیقیدر برنامههایدرسیدینیباتأکیدبردورهی متوسطه، دومین همایش سالانه انجمن مطالعات برنامه درسی، کتابچهی همایش به کوشش حسن ملکی، تهران : انتشارات انجمن اولیا و مربیان.
علمالهدی، جمیله. (1381).تبیینتعلیموتربیت اسلامیودلالتهایآنبرایبرنامهدرسی، رساله دکتری فلسفه تعلیم و تربیت، تهران: دانشگاه تربیت مدرس.
فهیمدوین، حسن. (1381). تلفیقتربیتبدنیبا دیگرموضوعاتدرسیدرسیستمآموزشوپرورش ابتدایی، دومین همایش سالانه انجمن مطالعات برنامه درسی، کتابچهی همایش به کوشش حسن ملکی، تهران :انتشارات انجمن اولیا و مربیان
کوی، لوتان. (1387). آموزشوپرورش: فرهنگها و جوامع، ترجمه: محمد یمنیدوزی سرخابی، تهران: انتشارات شهید بهشتی.
ماهروزاده، طیبه. (2007). العولمه و التربیه و التعلیم، الجامعه، مجله اتحاد جماعات العالم الاسلامی (آیسسکو)، مغرب، رباط. شماره 5. 177-161.
معافی، محمود و ملکی، حسن. ( 1375). گزارش تحقیق چگونگی تلفیق برنامههای تاریخ، جغرافیا، تعلیمات اجتماعی و ارائهی اصول و روشهای مناسب در این خصوص، پژوهشکده تعلیم و تربیت.
مقدس، موسی. (1394). برنامه درسی تلفیقی؛ مفاهیم، ضرورت، الگوها و روشهای اجرای آن، دومین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی.
ملکی، حسن. (1382). رویکردتلفیقیبهبرنامه درسی، تهران: انتشارات انجمن اولیا و مربیان.
مهرمحمدی، محمود. (1381). تلفیق برنامه درسی: تاریخچه، ضرورت، معیارها و اشکال، فصلنامه پژوهشی در مسائل تعلیم و تربیت، 2 (7) 47 – 15.
مهرمحمدی، محمود و احمدی، پروین. (1380). برنامههای درسی تلفیقی، رویکردی متفاوت با برنامههای درسی موضوع محوری/ دیسیپلینی (شیوه سنتی )، فصلنامه اندیشههای نوین تربیتی 1 (3)، ص 218 – 199 .
نورآبادی، سولماز؛ احمدی، پروین؛ دبیری اصفهانی، عذرا و فراستخواه، مقصود. (1393). ضرورت و امکان تغییر برنامه درسی مصوب نظام آموزش عالی ایران به برنامه درسی تلفیقی (مطالعه موردی: گرایش مدیریت آموزشی، دوره کارشناسی). فصلنامه آموزش و ارزشیابی، 7 (25): 122-101.
هاشمنژاد، طاهره. (1394). اثر تلفیق برنامه درسی بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان و اثربخشی مدرسه، پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه سیستان و بلوچستان.
هاشمیاننژاد، فریده. (1381). طراحیبرنامهدرسی بارویکردتلفیقی،باارائهییکنمونه، دومین همایش سالانه انجمن مطالعات برنامه درسی، کتابچهی همایش به کوشش حسن ملکی، تهران: انتشارات انجمن اولیا و مربیان.
همایونی بخشایش، نسرین. (1395). ارزشیابی مقایسهای کیفیت برنامه درسی مجزا و تلفیقی پایهی ششم ابتدایی، پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه شهید مدنی آذربایجان.
یزدانپناه، علی. (1385). طراحیالگویبرنامه درسیبرایپرورشمنشهایتفکردانشآموزان، رساله دکتری برنامه ریزی درسی، تهران: دانشگاه تربیت مدرس.
Becker, K. & Park, K. (2011). Effects of integrativeapproaches among science, technology, engineering, and mathematics (STEM) subjects on students’ learning: A preliminary meta-analysis. Journal of STEM Education, 12(5), 23-37.
Brewer, T. M. (2002). “Integrated curriculum: what benefit? Arts education policy review. 103. (4) 31-36.
Campbell, C. & Henning, M. (2010). Planning, teaching, and ssessing elementary education interdisciplinary curriculum. International Journal of Teaching and Learning in Higher Education, 22(2), 179-186.
Colorado School Mediation Project. (2002).Curriculum Integration, An overview
Costley, K. C. (2015). Research Supporting Integrated Curriculum: Evidence for using this Method of Instruction in Public School Classrooms. Available from https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED552916.pdf.
Creswell, J. W. (1998). qualitative inquiry and research design: chossing among tradition, thousand oask, CA: sage publication.
Creswell, J. W. & Clark, V. L. (2007). designing and conducting mixed methods research. First edition, thousand oask, sage publication.
Eggebrecht, J. and Others .(2009). Reconnecting the Society. Educational Leadership. Educational Research; 8; 53.
Evers, F. & Wolstenholm, J. (2007). Integrating knowledge, skills and values into the curriculum development process at the University of Guelph- Humber, New directions for teaching & learning, 112, 83-91.
Harrell, P. (2010). Teaching an integrated science curriculum: inking teacher knowledge and teaching assignments. Issues in Teacher Education, 19(1), 145-165.
Hinde, E., Osborn, S. & Dorn, R. (2007). The integration of literacy and geography: The Arizona GeoLiteracy program’s effect on reading comprehension. Theory and Research in Social Education, 35(3), 343-365.
Findly, N. J. (2010). Making Connections: A Case Study of Fifth Grade Learning From Different Organizations of Curriculum Integration. Dissertation Bell Howell Information and learning Company; 23: 27
Jacobs, H. H. (2001). Planning For Curriculum Integration. Educational Leadership; 49, 2; 27; 28.
Halbach, A. (2006). Expectations and realities integration of curriculum in a medical school.
Henry, N. B. (2008). the Integration of Educational Experiences. The fifty seventh earbook of National Society for study of Education
Kniep, G. O. and Others. (2007). Curriculum Integration: An Expanded View of an Absused Idea.Journal of Curriculum and Supervision; 227: 419
Kontamara, P., Hallinger, P. & Jatiket, M. (2006). Scalling- up educational reform in Thailand: context, collaboration, networks and change. Planning and changing, 37 (1-2), 5-23.
Nikitina, S. (2006). Three strategies for interdisciplinary teaching: Contextualizing, Conceptualizing and Problem- Centring. Journal of curriculum studies, 38 (3), 251-271.
Park, M. (2008). "Implementation curriculum integration the experiences of Korean elementary teachers". Asia pacific education review. 9. (3). P: 308- 19.
Purington, L. (2006). Creating Successful Learning Communities. Thrust For Education Leadership. Oct. vol; 26 pp 4(8).
Ross, J. Todd. (2010). “Curriculum integration, Learning in a changing world”. By ACER Press, an imprint of Australian Council for Educational Research Ltd.
Shriner, M., Schlee, B. & Libler, R. (2010). Teachers’ perceptions, attitudes and beliefs regarding curriculum integration. The Australian Educational Researcher, 37(1), 51-62.
Spotts, H. E. and Others. (2014). Achiving Marketing Curriculum Integration: alive Case Approach. Journal of Marketing Education; 26: 50
Thorburn, M. & Collins, D. (2012). the effects of an Integrated Curriculum model on Student learning and attainment. European Physical Education Review; 12; 31.
Yeung, S. S. & Lam, Ch. (2007). Teacher’s conception of curriculum integration. A problem hindering it’s implemention in Hongkong. Education journal. 35(2), 109-144.
Young, Sh. S Ze. Yin - Chiching. L. (2007). "Teacher conception of curriculum Integration: A problem hindering its implementation in Hong Kong". Educational journal. 35. (2). P: 109-144.
Watkins, D. & Kritsonis, W. (2011). Developing and designing an effective school curriculum: Enhancing student chievement based on an integrated curriculum model and ways of knowing through the realm of meaning. Focus on College, Universities, and Schools, 6(1), 1-15.
Wraga, W. G. (2009). Patterns of Interdisciplinary Curriculum Organization and Profesional Knowledge of the Curriculum Field Journal of Curriculum and Supervision; 12: 98; 117.