الف. فارسی
- اخوان تفتی، مهناز و حاجی موسایی، فاطمه. (1386). بررسی نظرات دانشجویان دانشگاههای تهران نسبت به ملاکهای ارزشیابی عملکرد استادان. فصل نامهی اندیشههای نوین تربیتی دانشگاه الزهرا (س)،3(2و1).
- انجمن کتابداری قم. (1386). اخلاق حرفهای کتابداران و اطلاع رسانان. تهران: انشارات کتابدار.
- حقیقت، شهربانو. (1387). بررسی تحلیلی چهار رویکرد اخلاقی معاصر، تربیت منش، تبیین ارزشها، شناخت رشدی اسلام و ارائه الگوی نمونه برای تربیت اخلاقی در دوره دبستان.
پایاننامه دکتری، دانشگاه شیراز.
- خزاعی، زهرا. (1386). اخلاق کاربردی: ماهیت، روشها، چالشها. فصلنامهی پژوهشهای فلسفی و کلامی، 9(1).
- داربی، جنی.(1390). اثرات جایگاه انتخابی یا مورد نیاز دورهها بر روی ارزشیابی دانشآموزان، ترجمهی مهدی محمدی و جعفر ترکزاده، فصلنامه پژوهشهای برنامه درسی، 1.
- روستا، احمد. (1385). اخلاق حرفهای، ویژگیهای حرفهایها. نشریه انجمن صنفی شرکتهای تبلیغات، 2(2).
- شاملی، عباسعلی و ملکی، حسن و کاظمی، حمیدرضا. (1390). برنامهی درسی ابزاری برای نیل به تربیت اخلاقی. فصلنامهی اسلام و پژوهشهای تربیتی، 3(2).
- شریفیان، فریدون. نصر، احمدرضا و عابدی، لطفعلی.(1384). تبیین نشانگرهای تدریس اثربخش در مؤسسات آموزش عالی و میزان تحقق آن در دانشگاه اصفهان. فصلنامهی پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 38 و 37.
- علاقه بند، علی. (1384). مبانی نظری و اصول مدیریت آموزشی. تهران: نشر روان.
10. عندلیب، بهاره و احمدی، غلامرضا. (1386). میزان به کارگیری معیارهای تدریس اثربخش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان از نظر دانشجویان در سال تحصیلی 86- 1385. نشریه دانش و پژوهش در علوم تربیتی. انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان، 15.
- غفوری نژاد، محمد. (1383). از حکمت عملی تا اخلاق حرفهای. ماهنامه آیینه پژوهش، 87.
12. فراستخواه، مقصود. (1385). اخلاق علمی رمز ارتقای آموزش عالی، جایگاه و ساز و کارهای اخلاقیات حرفهای علمی در تضمین کیفیت آموزش عالی ایران. فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری،1(27-13).
- فرامرز قراملکی، احد. (1382). اخلاق حرفهای. تهران: انتشارات احد فرامرز قراملکی.
- فرامرز قراملکی، احد. (1385). سازمانهای اخلاقی در کسب و کار. قم: نشر مجنون.
15. فرامرز قراملکی، احد. (1387). درآمدی بر اخلاق حرفهای. تهران: مؤسسه مطالعات بهرهوری و منابع انسانی. انتشارات سرآمد.
16. فرامرز قراملکی، احد و همکاران، (1386). اخلاق حرفهای در تمدن ایران و اسلام. تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.
17. کد، جوزف. (1386). کاربرد هفت اصل برای عملکرد خوب تدریس در دانشگاه تکنولوژی میشیگان آمریکا. ترجمهی بهاره عندلیب و غلامرضا احمدی.
- مطهری، مرتضی. (1385). تعلیم و تربیت در اسلام. تهران: انتشارات صدرا.
19. میرشاه جعفری، ابراهیم و کلباسی، افسانه. (1388). دیدگاه برنامهی درسی اخلاق مدار با تکیه بر پرورش منش. فصلنامهی معرفت اخلاقی، 1(1).
20. هنیه، پیتر. مادوکس، نیک. (1390). ادراک دانشآموزان از فرآیند دورههای ارزشیابی استادان، ترجمهی مهدی محمدی و جعفر ترکزاده، فصلنامه پژوهشهای برنامه درسی، 1(1).
21. یقین لو، مهرانگیز. جواهر دشتی، فرانک و خلیلی عراقی، مریم. (1384). اصول اخلاق حرفهای از تدوین تا عمل. بر گرفته از سایت .http://www.bashgah.net
ب: انگلیسی
- Fernandez, J. & Matio, A. (1997). Student & faculty gender in rating of university teaching quality. Journal of Research. 37 )11-12( :997-1003.
- Jasca, J. A. & Prichard, M. S. (1994). Communication Ethics: Methods of Analysis. Belmont, CA: Wadsworth 244.
- Johannesen, R. L & Valde, K.S & Whedbee, K, E. (2002). Ethics in Human Communication. Prospect Heighs, IL: Waveland Press, 329.
- Lisman, C. D. (1996). The Curricular Integration of Ethics, Westport, CT: Praeger, 192
- Murray, H., Gillese, E., Lennon, M., Mercer, P., & Robinson, R. (1996). Ethical Principles in University, Teaching. STLHE/SAPES.
- Rafael, A. & Canizal, E. (2001). The moral profession. A Study of Moral Development and Professional Ethics of Faculty, ph.D. Theses. The University of Texas at Austin.
- Schulte, L. E., Brown, R. D., & Wise, S. L. (1991). The Development and Validation of the Ethical Climate Index for Graduate and professional School Programs. Research in Higher Education, 32, 479-498.
- Tang, T. L. (1997). Teaching Evaluation in a Public Institution of Higher Education: Factors Related to the Overall Teaching Effectiveness. http.//www.findarticles.com
|